نمایندگان مجلس اگرچه به استیضاح وزیر صمت رای ندادند اما بعد از یک ماه به دلیل گرانی خودرو به فاطمی‌امین کارت زرد دادند. حالا استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل افزایش نرخ ارز که بر افزایش قیمت خودرو تاثیر داشته در مجلس مطرح است.  آن‌طور که اللهویردی‌دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به «دنیای اقتصاد» گفت دو طرح استیضاح برای وزیر اقتصاد در مجلس مطرح است.  اللهویردی‌دهقانی از استیضاح‌کنندگان وزیر اقتصاد با انتقاد از شرایط اقتصادی کشور و افزایش نرخ ارز و به تبع آن قیمت خودرو، گفت: شرایط اقتصادی به نحوی است که خودرو و ارز به یکدیگر متصل‌اند. افزایش نرخ ارز بر خودرو و مواد اولیه تولید خودرو در کشور تاثیرگذار است.  او ادامه داد: مجلس در حوزه ارز تنها می‌تواند از ابزار نظارتی خود در مقابل وزیر اقتصاد استفاده کند. چون ما نمی‌توانیم رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس سازمان مدیریت را استیضاح کنیم. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: من استیضاح وزیر اقتصاد را امضا کردم و این استیضاح یک هشدار از سوی مجلس به دولت است. روند موجود در اقتصاد بسیار نامطلوب است. به نظر می‌آید آشفتگی برای تصمیم‌گیری در عرصه‌های اقتصادی مهم کشور وجود دارد که باید دولت آن را رفع کند. روندی که بازار سکه، ارز و بورس طی می‌کند؛ بسیار نامطلوب است و تاثیرات بدی در اقتصاد کشور دارد.  دهقانی با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت گفت: بیش از یک‌سال و نیم از عمر دولت آقای رئیسی می‌گذرد، اما متاسفانه شاهد روند افزایشی در بازار ارز و سکه هستیم. بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز فرابخشی و مربوط به یک وزارت نیست. اما یکی از وزارتخانه‌های مرتبط با شرایط کنونی کشور وزارت اقتصاد است. 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: در استیضاح مسائلی مطرح است که وزیر اقتصاد باید در کمیسیون و فراکسیون‌های مجلس حاضر شود و به مسائل مطروحه پاسخ دهد. اگر نمایندگان قانع شدند این استیضاح در نهایت رای نمی‌آورد.  او اظهار کرد: استیضاح وزیر شوخی نیست، اما اینکه به نتیجه برسد یا خیر بستگی به پاسخ‌های وزیر اقتصاد در مجلس و نظر نمایندگان مجلس دارد.  دهقانی در پاسخ به این پرسش که استیضاح خاندوزی در چه مرحله‌ای است، گفت: استیضاح وزیر اقتصاد در مراحل ابتدایی است. البته دو طرح استیضاح برای وزیر اقتصاد و دارایی مطرح است؛ یک استیضاح پیش از این مطرح بود و یک استیضاح نیز اخیرا مطرح شده و برخی نمایندگان در حال جمع‌آوری امضا برای این طرح هستند. 

از سوی دیگر جلیل‌ رحیمی‌جهان‌آبادی، نماینده تربت‌جام و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» در خصوص استیضاح وزیر اقتصاد، گفت: از استیضاح وزیر اقتصاد بی‌اطلاع هستم و کسی برای امضای استیضاح به بنده مراجعه نکرده است. استیضاح وزیر اقتصاد با توجه به شرایط کشور باید دلایل محکمی داشته باشد. اما در حال حاضر استیضاح آقای خاندوزی جز اینکه شوک روانی بدتری به بازار و اقتصاد وارد کند، تاثیر خاصی ندارد. این نماینده مجلس اظهار کرد: آقای خاندوزی مقصر شرایط کنونی اقتصاد کشور نیست. اوضاع اقتصادی کشور ناشی از عدم به نتیجه رسیدن برجام، اوضاع داخلی، شرایط تحریمی و «اغتشاشات» است.

با قربانی کردن وزیر اقتصاد نمی‌توان شرایط را بهبود بخشید.  رحیمی جهان‌آبادی به علل افزایش قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: عدم نظارت و بسته بودن فضای رقابت در بازار خودرو باعث افزایش نرخ خودرو شده است. باید سیاست‌ها را تغییر داد و شاهد آزاد شدن واردات خودرو و تعیین تکلیف سیاست خارجی باشیم. وی تاکید کرد: استیضاح حق نماینده است. اما استیضاح وزیر اقتصاد را جدی نمی‌دانم.