کنعانی همچنین روز گذشته در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به اینکه جزئیات اقدام به عمل آمده از سوی ایران چه بوده است، گفت: «سازمان انرژی اتمی ان‌‌‌شاءالله متناسب با شرایط و نیاز اطلاع‌‌‌رسانی خواهد کرد و من در جایگاهی نیستم که راجع به جزئیات صحبت کنم.» وی گفت: «آژانس در این ارتباط در جریان قرار گرفت و اقدام به عمل آمده با حضور بازرسان آژانس صورت گرفت.»در عین حال سخنگوی وزارت خارجه درباره بحث ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت و استفاده از مکانیزم ماشه نیز گفت: «مایل به پیش‌بینی در ارتباط با گام‌‌‌های احتمالی بعدی این دسته از کشورها نیستم. ایران همان‌طور که قبلا اعلام کرده که در مقابل تعامل سازنده تعامل سازنده خواهد داشت و بر عکس. در ارتباط با هرگونه اقدام احتمالی غیرسازنده از سوی این کشورها واکنش قاطع، جدی و موثر خواهد داشت.»

آیا گروسی به تهران می‌‌‌آید؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه درباره سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس به تهران که قرار بود پیش‌تر انجام شود، نیز اظهار کرد: «متعاقب سفر هیات عالی ایران به وین و مذاکرات خوب با آژانس توافق‌‌‌هایی انجام شده بود برای ادامه همکاری‌‌‌های خوب و سازنده دو طرف برای رفع اختلاف‌نظرها و کمک به حل و فصل موضوعات باقیمانده که موضوع سفر هیات آژانس به تهران جزو موضوعاتی بود که در چارچوب توافق وجود داشت. با توجه به قطعنامه سیاسی صادر شده در شورای حکام علیه ایران، اقدامات بعدی با توجه به شرایط جدید صورت می‌گیرد و لازم است موضوعات یک ارزیابی مجددی شود و در این ارتباط سازمان انرژی اتمی و جهات ذی‌ربط بررسی و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.»

هنوز به نقطه بی‌‌‌بازگشت نرسیده‌‌‌ایم

از سوی دیگر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته در گفت‌‌‌وگویی مطرح کرد که آژانس اطلاعاتی برای اثبات وجود برنامه هسته‌‌‌ای تسلیحاتی در ایران ندارد. به گزارش «ایسنا» به نقل از خبرگزاری تاس، گروسی، در بخشی از گفت‌‌‌وگو با شبکه سی‌‌‌بی‌‌‌سی در پاسخ به اینکه از نظر او، ایران چقدر به ساختن یک بمب هسته‌‌‌ای نزدیک است، گفت: در این سطح از تولید اورانیوم[با این میزان خلوص] ایران تاکنون مواد کافی برای داشتن بیش از یک بمب را در صورتی که بخواهد تولید کند، در اختیار دارد. اما هیچ‌گونه اطلاعاتی نداریم که نشان دهد ایران در حال حاضر یک برنامه هسته‌‌‌ای تسلیحاتی دارد. او در ادامه در پاسخ به اینکه آیا در رابطه با ایران به نقطه بی‌‌‌بازگشت رسیده است یا نه گفت: «نه هنوز به آن نقطه نرسیده‌‌‌ایم. اما باید سخت تلاش کنیم تا به آنجا نرسیم.»