اسلامی و گروسی دیدار کردند

محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به منظور شرکت در شصت و ششمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین حضور دارد.

وی در بخشی از سخنرانی خود در این نشست عمومی گفت: «جمهوری اسلامی ایران همچنان به توافق ۲۰۱۵ متعهد است، اقدامات جبرانی ایران در پاسخ به نقض تعهدات طرف‌های مقابل صورت گرفته است. چنانچه دیگر طرف‌های این توافق با رفع همه موانع و برداشتن تحریم‌ها به تعهدات خود بازگردند؛ تداوم اقدامات اجرایی ایران با کسب مجوز قانونی از مجلس شورای اسلامی تعیین خواهد شد.»

وی ادامه داد: «مایلم روشن سازم که هیچ‌گونه فعالیت یا مواد هسته‌ای اعلام نشده در ایران وجود ندارد و تمامی اتهامات صرفا مبتنی بر اطلاعات ساختگی و نادرست رژیم غاصب اسرائیل است. جمهوری اسلامی ایران حقیقتا انتظار دارد که آژانس گزارش‌دهی،‌ نظارت و راستی‌آزمایی خود را به صورت حرفه‌ای، بی‌طرفانه و مستقل‌تر انجام دهد.»

اسلامی درباره نظارت‌های آژانس گفت: «انتظار داریم که آژانس برای حفظ اعتبار و انسجام خود اجازه ندهد برخی از عناصر؛ اتهامات کهنه‌ای را که در سال ۲۰۱۵ بسته شده‌اند و دوباره تاکید می‌کنم اتهامات کهنه‌ای را که در طول سالیان مطرح شده و در سال ۲۰۱۵ بسته شده است را به بهانه‌های مختلف بازخوانی و مطرح کنند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.