کنعانی گفت: ما امیدواریم مدیرکل آژانس نقش حرفه‌‌‌ای خودش را در این زمینه ایفا کرده و به حفظ اعتبار و جایگاه حرفه‌‌‌ای و تخصصی آژانس توجه بیشتری کند. انتظار یک رویکرد سازنده از آژانس و اعضای شورای حکام داریم. اما ایران هرگونه اقدام و واکنش خودش را در ارتباط با تحولات آتی، متناسب با تحولی که در آژانس رخ خواهد داد، تنظیم می‌کند و مبتنی بر آن رفتارش را تنظیم خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره بیانیه سه کشور اروپایی اظهار کرد: این اقدام موضعی نادرست و نسنجیده در یک زمان نادرست بود و ناشی از محاسبات نادرست طرف اروپایی بود. جمهوری اسلامی ایران در روند مذاکرات جاری همه تلاش خودش را به خرج داد که مبتکرانه و سازنده عمل کرده و مسیر را به سمت انجام توافق باز کند. این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه توافق یک مسیر دو طرفه است، اظهار کرد: انتظار این بود طرف‌‌‌های مذاکره در این مسیر سازنده عمل کنند.  ناصر کنعانی درباره موکول شدن مذاکرات وین به بعد از انتخابات کنگره در آمریکا نیز گفت: تا این لحظه چنین درخواستی را دریافت نکردیم. کنعانی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ داده شده به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی به هیچ وجه موضوعات جدیدی  راکه مانع شکل‌گیری توافق و جمع‌بندی توافقات شود مطرح نکرده و مطالبات جدیدی در آنجا طرح نکرده است. اینکه طرف‌‌‌های مقابل برای امتیازگیری می‌‌‌خواهند به جنگ روانی متوسل شده و به زیاده‌‌خواهی رو بیاورند، طبیعی است. ایران نه به زیاده‌خواهی تمکین می‌کند و نه از خطوط قرمز خود عبور خواهد کرد.

صدور روادید برای رئیسی

سخنگوی وزارت خارجه ایران در بخش دیگری از نشست خبری درباره صدور روادید برای رئیس‌جمهور به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و اظهارات برخی از مقامات کنگره درباره عدم‌صدور روادید برای رئیس‌جمهور ایران گفت: دولت آمریکا بر اساس موافقت‌نامه دولت مقر، موظف است زمینه حضور سران و نمایندگان همه اعضای ملل متحد را در نشست‌‌‌های تخصصی این سازمان از جمله مجمع عمومی فراهم کند و انتظار داریم در خصوص ایران نیز به تعهداتش عمل کند. به اینکه در داخل آمریکا مقامات و مسوولانی در کنگره در این زمینه مشغول طرح مباحث غیرسازنده هستند، خیلی توجه نمی‌‌‌کنیم و به مسوولیت‌‌‌های دولت آمریکا به عنوان میزبان توجه می‌‌‌کنیم و انتظار داریم این مسوولیت‌‌‌ها انجام شود. نهاد ریاست جمهوری در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد کرد.