روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا از روز ۱۲تیرماه آغاز شد تا آنجا که تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ روز ۱۳تیرماه ۴رقمی شد. آخرین بار هفتم اردیبهشت ماه بود که آمار مبتلایان به کرونا در کشور با رقم ۱۰۰۹ نفر مبتلا، چهار رقمی بود.  روز چهارشنبه نیز آمار رسمی ابتلا به کرونا در کشور به ۵هزار نفر رسید؛ رقمی که از ورود ایران به موج هفتم کرونا حکایت می‌کرد. «دنیای اقتصاد» نیز روز پنج‌شنبه در گزارشی از ورود ایران به موج هفتم کرونا خبر داده بود. در همین حال طی این مدت آمار مرگ‌های کرونایی در کشور یک بار دیگر دو رقمی شد. نخستین مرگ کرونایی دورقمی در این مدت (پس از دوماه و نیم) روز ۱۹تیرماه ثبت شد که ۱۰نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.  پس از آن میزان مرگ‌های کرونایی به مدار تک رقمی برگشت، اما این روند روز گذشته مجدد متوقف شد و با مرگ ۱۳تن دیگر، خاطره تلخ مرگ‌های کرونایی دو رقمی در کشور را یک بار دیگر زنده کرد. آخرین بار ۱۹ اردیبهشت ماه مرگ‌های کرونایی پس از گذر از موج ششم کرونا دو رقمی بود.  در همین حال بر اساس اعلام وزارت بهداشت طی ۲۴ساعت گذشته ۴۷۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی و ۵۶۵ نفر از آنها بستری شدند. همچنین ۴۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. روز پنج‌شنبه نیز ۵۲۳۴ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی و ۸ نفر جان باختند.

آن‌طور که وزارت بهداشت اعلام کرده است، تاکنون بالغ بر ۲۸ میلیون نفر دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۸۷ دز رسیده است. به گزارش «ایسنا»، بر اساس این گزارش تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۴۳۵ نفر دز اول، ۵۸ میلیون و ۵۸ هزار و ۱۴۴ نفر دز دوم و ۲۸ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۰۸ نفر دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۸۷ دز رسید. همچنین در شبانه‌روز گذشته ۳۲ هزار و ۶۱۵ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در همین ارتباط وزارت بهداشت درباره تزریق دز یادآور واکسن کرونا، اعلام کرد: همه انواع واکسن‌های موجود در مراکز واکسیناسیون قابلیت استفاده به عنوان نوبت یادآور را دارند. بنابراین به همه افرادی که بیش از شش ماه از نوبت قبلی‌شان گذشته، توصیه می‌شود یک نوبت واکسن دریافت کنند. دریافت یک نوبت یادآور از هر نوع واکسن، مهم‌تر از دریافت نوع خاصی از واکسن است. وزارت بهداشت همچنین به افرادی که مبتلا به بیماری کرونا هستند توصیه کرد حداقل تا یک ماه بعد از بهبودی صبر کنند و سپس واکسن بزنند.