وی تاکید کرد: دشمن سپاه را نقطه شکل‌گیری همه شکست‌ها و امتداد اراده نظام برای درهم شکستن خود می‌داند و بر همین اساس است که روی این نهاد قدرتمند و مردمی متمرکز شده است. سلامی خاطرنشان کرد: حفاظت اطلاعات ما درگیر یک رویارویی مستقیم با همه سرویس‌های مجرب و کارآزموده اطلاعاتی و امنیتی استکبار است که فروپاشی رژیم‌های بسیاری را در کارنامه پلید خود دارند و در این راه از ابزار‌های پیچیده و تکنیک‎‌های مبتکرانه، متغیر و دائما نوشونده برخوردارند. طی روزهای گذشته چند جابه‌جایی مهم در سپاه پاسداران رخ داده است. در نخستین این تغییرات روز دوم تیرماه سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران از جایگزینی رئیس سازمان اطلاعات سپاه خبرداد و اعلام کرد که با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظمی به سمت «رئیس سازمان اطلاعات سپاه» و حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه به سمت «مشاور فرمانده کل سپاه» منصوب شده است. جابه‌جایی که با واکنش‌های بسیاری در داخل و خارج کشور روبه‌رو شد.

همزمان با این تغییرات، روز ششم تیرماه سردار سرتیپ پاسدار «مجید خادمی» با حکم فرمانده معظم کل قوا به ریاست سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد. سردار خادمی پیش از این، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود. او نیز جانشین سردار «محمد کاظمی» شد که پیش از او به ریاست سازمان اطلاعات سپاه منصوب شده بود. به دنبال این تغییرات بسیاری آن را در راستای تقویت سپاه پاسداران برای مقابله با برنامه‌های دشمن و «یک بازآرایی برای یک دوره جدید» ‌توصیف کردند. در همین راستا روز پنج‌شنبه فرمانده کل سپاه در مراسم معارفه سردار سرتیپ پاسدار مجید خادمی به سمت «رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه» و تکریم از تلاش‌های سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظمی در سازمان حفاظت اطلاعات سپاه با بیان اینکه بیشترین تجربیات موفق دشمن ما در عمل سرویس‌های اطلاعاتی اوست، گفت: این بخش عمل دشمن کاملا جدی و قابل اتکا است اما اگر نتوانسته‌اند به اعماق نقاط مختلف نیروهای مسلح راه یابند ناشی از مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح و سپاه ماست که راه را بر چشمان و گوش‌های آنها بسته است. وی حفاظت اطلاعات را متکی بر دو پدیده دانست‌ و افزود: پدیده اول شناخت دشمن، تکنیک‌ها، تاکتیک‌ها و ابزارهای او است که به عرصه و مبانی اطلاعاتی نیاز دارد؛ پدیده دوم شناخت استعدادهای خودی است و کار حفاظت حائل شدن در میان این دو پدیده است که اجازه ارتباط‌گیری نیروهای خودی با دشمن و دور زدن و ارتباط‌گیری دشمن با نیروهای خودی را نمی‌دهد. سلامی همچنین در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه که در ستاد سازمان حفاظت اطلاعات سپاه برگزار شد، با ابراز اطمینان از موفقیت دوره جدید مدیریتی سازمان حفاظت اطلاعات سپاه یادآورشد: حفاظت اطلاعات مدرن و پیشرفته حفاظت اطلاعاتی است که ابزارهای اطلاعاتی مورد نیاز خود را خودش می‌سازد و این چیزی نیست که از طریق تبادل به دست آید، عرصه این نبرد عرصه نبردهای پنهان است.

تغییر توازن اقتدار به نفع انقلاب اسلامی

سردار سلامی همچنین گفت: انقلاب اسلامی توانسته است قلمرو نفوذ خود را به اعماق جغرافیای عالم گسترش دهد، پدیده بسط و نفوذ انقلاب اسلامی که خطرناک‌ترین و خطر آفرین‌ترین خبر و واقعیت اسلام و بشریت برای دشمن بود به فضل‌الهی از درون مجاهدت‌های سخت و طاقت‌فرسا و شهادت‌های بزرگ و وفاداری‌ها و مجاهدت‌های جاودان به یک واقعیت مسلم روی زمین تبدیل شد و امروز آنچه اتفاق افتاده است درهم‌تنیدگی این قلمرو نفوذ بین ما و دشمنان است. وی ناکام‌سازی اراده و نقشه‌های دشمن از جمله عبور از تحریم‌های اقتصادی، انزوا بخشی سیاسی، نبرد اطلاعاتی، جنگ روانی، ارعاب نظامی و مسائلی از این دست را از جمله نقش‌آفرینی سپاه در کنار دیگر قوای نظام دانست و افزود: اعتبار قدرت به اندازه آن نیست، بلکه به میزان، شدت و جغرافیای نفوذ است و این موضوع به حقیقت جاری و مورد قبول همه جهان تبدیل شده است. وی در ادامه تصریح کرد: وقتی دشمن قادر به تکمیل پروژه عظیم دولت‌سازی خود نیست، وقتی که رژیم صهیونیستی راهبرد از نیل تا فرات را در سر می‌پروراند، اما هم اکنون در دیواره‌های عظیم بتنی دور خود محبوس شده است؛ این یعنی توازن اقتدار به نفع اسلام و انقلاب اسلامی تغییر کرده است.