مجازات اخلالگران اقتصادی در کمیسیون ویژه

ازسوی دیگر کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید فردا، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور را با حضور مسوولان مربوطه مورد بررسی قرار می‌دهد.

تعیین تکلیف اشخاص جامانده از دریافت یارانه

همچنین در خبری دیگر به نقل از خانه ملت، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس این هفته با حضور وزیر تعاون و مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به بررسی نحوه محاسبه و توزیع یارانه کالاهای اساسی در دهک‌های مختلف کشور و تعیین تکلیف اشخاص جامانده از دریافت یارانه می‌پردازند.

‌علی باقری‌ به مجلس می‌رود

در خبری دیگر از مجلس، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، در هفته جاری برای بررسی آخرین وضعیت سیاست خارجی به کمیسیون امنیت ملی مجلس خواهد رفت.

خروج طرح فروش آثار تاریخی از دستور کار

همچنین جلال رشیدی‌کوچی در گفت‌وگو با عصر ایران با اشاره به طرح نمایندگان در مورد فروش آثار تاریخی‌ گفت: این طرح، غیر‌کارشناسی و نادرست است، کسانی که این طرح را امضا کرده‌اند شاید از محتوای طرح آگاه نبودند یا شاید به دلیل اینکه یک ماده در آن طرح گنجانده شده است با آن موافقت کردند.

نماینده مرودشت در مجلس اظهار کرد: مطرح کردن چنین مسائلی در شرایط امروز مملکت شایسته نیست، اینکه بگوییم هر کسی می‌تواند با یک دوره آموزشی بیل و کلنگ دستش بگیرد و با مجوز نسبت به پیدا کردن آثار تاریخی و باستانی کشور اقدام کند کاری غیراصولی است و هیچ منطقی آن را نمی‌پذیرد.  وی ادامه داد: آثار تاریخی ما گنج است، اما گنجی است که باید به آیندگان برسد و نمی‌توان ‌روی آنها قیمت گذاشت. ستون‌های تخت جمشید که از لحاظ مادی گنج نیست، اما از لحاظ ارزش تاریخی و میراث ملی برای ما مهم و ارزشمند است و باید هر اقدامی در راستای نگهداری آن انجام شود.  وی تاکید کرد: این طرح فاقد پختگی لازم است و به جز نگرانی حاصلی نداشت که البته خوشبختانه از دستور کار مجلس خارج شد.