عزت‌الله اکبری تالارپشتی‌گفت: با وجود اینکه مشتریان به ناچار در دفعات مختلف مبالغی را برای خودروی خریداری شده پرداخت می‌کنند، اما خودروسازان قیمت را افزایش می‌دهند و به مشتریان نیز درباره مدل تنظیم قرارداد پاسخگو نیستند؛ چنین مدل قراردادی در هیچ کجای دنیا نمونه ندارد.  رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ‌ای کاش خودروسازان با تمامی بلاهایی که بر سر مردم می‌آورند، خودرویی تولید می‌کردند که جان انسان‌ها را به خطر نمی‌انداخت، افزود: خودروسازی در کشور باید رقابتی شود؛ دولت پدر همه است و ایجاد رانت برای دو خودروساز و بی‌اعتنایی به سایر خودروسازان بی‌معنا است.

دولت آیین‌نامه واردات خودرو را سریعا تهیه کند

همچنین در خبری دیگر به نقل از خانه ملت، دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس در توییتی نوشت: دولت باید سریعا آیین‌نامه واردات خودرو را تهیه کند.  به گفته وی، ‌بالاخره پس از پیگیری‌های مجلس، دولت مخالفت خودش را اصلاح و مصوبه ‎ واردات خودرو را تایید کرد. اگر وزارت صمت زودتر به فکر این راه‌حل می‌افتاد، جان و مال مردم کمتر دچار زیان و آسیب می‌شد. دولت باید سریعا، آیین‌نامه واردات خودرو را تهیه کند.  همچنین به گزارش صداوسیما، دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس از تایید مصوبه مجلس درباره واردات خودرو از سوی دولت خبر داد و نوشت: بالاخره پس از پیگیری‌‌های مجلس، دولت مخالفت خودش را اصلاح و مصوبه واردات خودرو را تایید کرد.

دولت مجبور است آثار اجتماعی ارز ۴۲۰۰ را بپذیرد

همچنین در خبری دیگر به نقل از «ایسنا»، مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در تذکری به دولت، آزادسازی ارز ۴۲۰۰ تومانی را از نتایج برجام خواند و گفت: دولت مردمی سیزدهم مجبور است با پذیرش آثار اجتماعی ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند.  به گفته وی، همه توجه دارند که این موضوع ثمره تلخ دل‌بستن به وعده‌های دشمن در برجام بود که نصیب مردم شد و دولت مردمی سیزدهم مجبور است با پذیرش آثار اجتماعی آن را حذف کند.  طغیانی گفت: باید بسته‌های مختلف مدیریت بازار ارزی، تجاری و نظارتی خوب برای اینکه جراحی اقتصادی موفق باشد، اعمال شود و همچنین توجیه نمایندگان به مردم نسبت به این تصمیم ضروری است، اما متاسفانه همچنان این ضرورت و الزام به درستی جا نیفتاده است.  وی همچنین درباره اصلاح حکمرانی در حوزه آب نیز گفت: برنامه‌ریزی درستی درباره اصلاح حکمرانی آب در حوزه زاینده‌رود شکل نگرفته است و خشکی زاینده‌رود نتیجه حکمرانی غلط سال‌های قبل است. از دولت سیزدهم امید و از سویی مطالبه داریم که با تدبیر درست این وضعیت را بهبود بخشد.  

آمار اشتباه به مردم ندهیم

همچنین در خبری دیگر به نقل از «ایسنا»، مهدی عسگری، نماینده کرج گفت: دولتمردان باید مراقب باشند با آمارها و اطلاعات مخدوش دچار اشتباهات محاسباتی نشوند. یکی از موضوعات اصلی که می‌شنویم، تاثیر جنگ اوکراین در قیمت اقلام خوراکی است. بله جنگ تاثیر دارد اما این جنگ روی تولید گندم چقدر تاثیر داشته است؟ به گفته عسگری‌، تولید گندم کل دنیا در سال ۲۰۲۱، معادل۷۸۰ میلیون تن بوده است. سهم اوکراین ۳۳ میلیون تن بوده است. کل جنگی که در این کشور رخ داده است، تنها یک درصد تولید گندم را در دنیا کاهش داده است. تمام این بازی‌ها به خاطر یک درصد است؟ چرا آمار اشتباه می‌دهید. روسیه یکی از کشورهای بزرگ است که ۷۵ میلیون تن تولید گندم دارد و الان زمینه مساعدی برای خرید گندم و آرد فراهم است.  به گفته وی و با توجه به اظهارات رئیس سازمان توسعه و تجارت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با روسیه مذاکره شده است تا آنها آرد را قبل از گمرک ۲۰ درصد زیر قیمتی که آرد آزاد را به اصناف می‌دهیم به ما تحویل می‌دهند. پس چرا آمار غلط و اشتباه محاسباتی برای دولت ایجاد می‌کنیم؟  

جاماندگان یارانه تعیین تکلیف شوند

همچنین در خبری دیگر به نقل از خانه ملت، عفت شریعتی کوهبنانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مسوولان باید برای خرید لوازم مورد نیاز منزل به بازار بروند، گفت:  بسیاری از مردم بنا به اشتباهات محاسباتی گذشته از یارانه محروم شده و بین فرمانداری‌ها و دفاتر خدماتی سرگردان‌اند و نمی‌دانند برای دریافت یارانه چه کنند، بنابراین این مورد نیز باید مورد توجه باشد و سازوکار مشخصی برای آن در نظر گرفته شود.