نمایندگان مجلس دیروز در جریان بررسی ماده ۴ طرح مانع‌زدایی از صنعت برق کشور با ۱۷۹ رای موافق، از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در جلسه وزارت صمت را مکلف کردند تا با استفاده از صنایع انرژی‌بر برق پایدار مشترکان صنعتی، به میزان حداقل۹ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی با بازدهی حداقل ۵۵ درصد و هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و پاک تا پایان سال ۱۴۰۴ از محل منابع داخلی صنایع مذکور احداث کند. همچنین مقرر شد تا در صورت احداث نشدن این نیروگاه‌ها، تامین برق این صنایع در صورت کمبود برق در ماه‌های گرم سال در اولویت وزارت نیرو قرار نگیرد.از سوی دیگر وزارت نیرو نیز مکلف شد از تامین برق این صنایع پشتیبانی و برق تولیدی مازاد آنها را منتقل کند. برق مازاد نیروگاه‌های فوق در بورس انرژی یا به صورت قرارداد دو‌جانبه قابل فروش است. وزارت نفت مکلف است با هماهنگی وزارت نیرو سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های مذکور را تامین کند.

طرح جهش تولید دانش‌‌بنیان اصلاح شد

همچنین مجلس برای جلب نظر شورای نگهبان طرح جهش تولید دانش‌‌بنیان را اصلاح کرد.

تشکیل کمیسیون مشترک طرح نظام قانون‌گذاری

همچنین در خبری دیگر سید‌محمد مولوی، نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیسیون مشترک طرح نظام قانون‌گذاری در مجلس شورای اسلامی خبر داد. به گفته مولوی، این طرح به دنبال اولویت‌بندی قوانین، تنقیح، حذف تعارضات و جلوگیری از موازی‌کاری است.به گفته وی و بر اساس رای‌گیری صورت گرفته، سیدمصطفی آقامیرسلیم رئیس کمیسیون مشترک، سیدمحمد مولوی نایب‌رئیس، سید‌مرتضی حسینی نایب‌رئیس دوم، علی اصغر عنابستانی دبیر اول، حسن نوروزی دبیر دوم و سیدکاظم دلخوش اباتری سخنگوی این کمیسیون مشترک شدند.

آزمون مجدد از پذیرفته‌شدگان کنکور اشتباه است

همچنین در خبری دیگر به نقل از خانه ملت، علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل۹۰ درنطق خود گفت: طرز کار سازمان سنجش برای آزمون مجدد از دانشجویان پذیرفته شده اشتباه و به عنوان طرز کار غلط سازمان احراز شد و این گزارش با تخلفات سازمان سنجش به قوه قضائیه معرفی می‌شود.خضریان درباره رسیدگی به شکایت تعداد زیادی از داوطلبان و دانشجویان پذیرفته‌شده در کنکور گفت: دعوت از داوطلبانی که ثبت نام آنها در دانشگاه‌ها قطعی بوده و پس از ثبت نام به ایشان دانشجو اطلاق می‌شود توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای اخذ امتحان مجدد دارای اشکال بوده و با نظر کمیسیون به عنوان طرز کار غلط سازمان سنجش آموزش کشور احراز شد. به گفته وی، باید رویه غلط مذکور، متوقف و دعوت‌های قبلی از دانشجویان نیز ملغی اعلام شود و دیوان عدالت اداری نیز با توجه به توافق سه‌جانبه صورت گرفته مورخ ۲۴ بهمن پارسال نسبت به احقاق حق شکاتی که در آن مرجع به طرح شکایت پرداخته‌اند همکاری کند.خضریان گفت: با توجه به احراز طرز کار غلط سازمان سنجش آموزش کشور و تخلف دراجرای قانون، بر اساس تبصره ۵ قانون نحوه اجرای اصل۹۰ قانون اساسی، مسوولان مرتبط وقت سازمان سنجش آموزش کشور که با تفسیر غلط خود و تخلف در اجرای قانون، موجبات نارضایتی جمع کثیری از دانشجویان و خانواده‌های ایشان را فراهم کرده‌اند، به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

علت حاضر نشدن وزرای کار و جهاد کشاورزی برای پاسخگویی در مجلس

همچنین در خبری دیگر به نقل ا‌ز خانه ملت، وزرای کار و جهاد کشاورزی دیروز به دلیل حضور در جلسه دیگری در دولت به مجلس نیامدند. به گفته سید‌نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه علت تعویق حضور دو وزیر رئیسی در بهارستان همزمان با یک جلسه مهم اقتصادی دولت، بنا به درخواست دولت این جلسه به یکشنبه ۱۱ اردیبهشت موکول شد.