پایان محدودیت مصرف گاز در صنایع از امروز

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در ابلاغیه‌ای خطاب به سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی دستور داد که محدودیت مصرف گاز در صنایع از صبح امروز (هشتم اسفندماه) پایان یابد.

سیدابراهیم رئیسی در نشست هیئت دولت پس از دریافت گزارشی مبنی بر عبور از اوج مصرف گاز و برداشته شدن همه محدودیت‌های برای صنایع در زمینه مصرف گاز، ضمن قدردانی از تلاش‌های وزیران نفت و نیرو و کارکنان این دو وزارتخانه برای تأمین پایدار گاز و برق در فصل زمستان باوجود افزایش مقدار مصرف، آن را نمونه‌ای موفق از مدیریت امور به نفع مردم دانست.

در همین حال، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با بیان اینکه بحمدالله از اوج مصرف گاز عبور کردیم و همه محدودیت‌ها برای صنایع در حوزه مصرف گاز برداشته شده است، تصریح کرد: رئیس‌جمهوری ضمن قدردانی از مدیریت مناسب وزارتخانه‌های نفت و نیرو، قطع نشدن گاز در کشور را از نتایج آن دانست.

محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در ابلاغیه‌ای خطاب به سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی دستور داد که محدودیت مصرف گاز در صنایع از صبح امروز (هشتم اسفندماه) پایان یابد.

در متن این ابلاغیه آمده است:

«با توجه به شرایط مصرف گاز در کشور و اعمال تغییرات لازم در شبکه توسط این مدیریت، خواهشمند است مقرر فرمایند از ساعت ۷ صبح روز یکشنبه تاریخ ۱۴۰۰.۱۲.۸ نسبت به هماهنگی رفع محدودیت کامل مصرف گاز در صنایع سیمان، فولاد و پتروشیمی با شرکت‌های گاز استان، اقدام شود.»

براساس این گزارش، با آغاز فصل سرما، کاهش دمای هوا و افزایش مصرف گاز طبیعی به‌ویژه در بخش خانگی و تجاری محدودیت گازرسانی به صنایع آغاز شده بود که اکنون با این دستور محدودیت رفع می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.