به نوشته تاس، بازدید سفیر ایران شامل توقفی در دانشگاه دولتی «ختاگوروف» اوستیای شمالی بود و اولین بار بود که او از منطقه اوستیای شمالی-آلانیا بازدید می‌کرد. وی همچنین در جریان این سفر کاری در روز دوشنبه به خبرنگاران گفت ائتلاف احتمالی ایران، روسیه و چین برای غرب بسیار ناخوشایند خواهد بود.

جلالی، مسکو را یک قدرت بزرگ با پتانسیل عظیم اقتصادی، دفاعی، نظامی و فناوری توصیف کرد. به گفته وی، چین از نظر رشد اقتصادی در شرف پیشی گرفتن از ایالات متحده است. جلالی در ادامه گفت ایران کشوری بزرگ و به لحاظ اقتصادی توسعه یافته است که در صنعت دفاعی خود پیشرفت‌‌‌های زیادی داشته است. این دیپلمات ایرانی افزود: «به همین دلیل ایجاد این نوع ائتلاف [شامل روسیه، ایران و چین] برای غرب بسیار ناخوشایند خواهد بود.»

پیش‌تر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در فصل نوین مناسبات ایران و روسیه همکاری‌‌‌های ممتازی رقم خواهد خورد، گفت: «روسای‌‌‌جمهور ایران و روسیه، او و همتایش را مکلف کرده‌‌‌اند تا نقشه راه بیست ساله همکاری دو کشور را تهیه کنند.»

روز چهارشنبه (۲۹ دی ماه) سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در پاسخ به دعوت ولادیمیر پوتین همتای روس برای انجام سفری دو روزه، راهی مسکو شد. وی در این سفر ضمن دیدار با پوتین که بیش از سه ساعت به طول انجامید، در نشستی با فعالان اقتصادی روسیه شرکت و در دومای روسیه نیز حضور یافت و سخنرانی کرد.