وی در ادامه ادعاهای خود که ظاهرا در پاسخ به سخنان روز دوشنبه رئیس‌جمهور کشورمان بود، جنایت واشنگتن برای به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی را «یک تصمیم خوب» توصیف کرد و مدعی شد که او و دونالد ترامپ برای دفاع از آمریکایی‌‌‌ها و محافظت از جان آنها دست به این کار زدند. پمپئو مدعی شد که دولت کنونی آمریکا نیز وظیفه دارد در برابر تهدیدهای ایران از امنیت آمریکایی‌‌‌ها محافظت کند. پمپئو همچنین از عملکرد جو بایدن، رئیس‌جمهور کشورش انتقاد کرد و گفت که او آماده دفاع از امنیت آمریکا در برابر چالش‌ها و تهدیدهای رو به افزایش در دنیا نیست.

به گزارش «ایسنا»، سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه طی سخنانی در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی تاکید کرد: «باید رئیس‌جمهور وقت آمریکا که دستور ترور شهید سلیمانی را صادر کرد محاکمه و قصاص شود و حکم خدا درباره او اجرا شود. اگر سازوکار محاکمه ترامپ، پمپئو و دیگران در دادگاه فراهم شد و آنها مجازات شدند فبها، والا دست انتقام از آستین ملت بیرون می‌آید.»

از سوی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه نام سردار شهید سلیمانی به عنوان یک قهرمان جاودانه بیش از هر زمان دیگری می‌‌‌درخشد، تاکید کرد که ماموریت شهید سلیمانی برای پایان دادن به حضور مخرب آمریکا در منطقه ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید خطیب‌‌‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در پیامی توییتری خاطرنشان کرد که ماموریت شهید سلیمانی برای پایان دادن به حضور مخرب آمریکا در منطقه ادامه دارد، زیرا منطقه امروز از هر زمان دیگری بیدارتر شده است.

خطیب‌‌‌زاده در توییتر نوشت: «ایالات متحده بزدلانه سردار سلیمانی را ترور کرد، اما نام او به عنوان یک قهرمان جاودانه که منبع الهام نسل‌‌‌های آینده خواهد بود، بیش از هر زمان دیگری می‌‌‌درخشد.» وی در ادامه گفت: «ایران تا زمانی که مجرمان را در پیشگاه عدالت حاضر نماید، از هیچ‌‌‌کوششی فروگذار نخواهد کرد.»