به گزارش «ایسنا»، سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح خانواده و جوانی چندبار در بین مجلس و شورای نگهبان در تردد بود. شورای نگهبان در مراحل ابتدایی ایرادات مفصلی نسبت به این طرح داشت ولی در فرآیند یک ساله رفت و آمد به مرور اشکالات شورای نگهبان برطرف شد. این طرح یکی از طرح‌هایی بود که جلسات کارشناسی متعددی در شورای نگهبان داشت. شخصا بیش از ۱۰ جلسه با موافقین و مخالفین این طرح داشتم.

وی درباره اخذ نظرات کارشناسی در طرح جوانی جمعیت گفت: شأن اول این کار با مجلس است، اما نهادی را به خاطر نمی‌آورم که درخواست ملاقات داده باشد و ما درخواست آن نهاد را رد کرده باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین با اشاره به طرح‌ها و لایحه‌هایی که در شورای نگهبان بررسی شده است، گفت: لایحه «نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان امور فنی و حرفه‌ای» خلاف شرع و قانون شناخته نشد و در جلسه شورای نگهبان تایید شد.  

وی درباره قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار گفت: ما سه دسته اشکال و ابهام را راجع به این مصوبه داشتیم: یک دسته از ایرادات مربوط به اختیاراتی بود که به هیات مقررات‌زدایی داده شد که بخشی از آن خلاف نظر شورای نگهبان بود، دسته دوم ایرادات، راجع به تکالیفی بود که به وزارت دادگستری داده شده بود و دسته آخر ایرادات نیز راجع به برداشتن معافیت آزمون وکالت قضات و نمایندگان مجلس بود. وی افزود: ما بعد از اصلاح این موارد نظرمان را اعلام خواهیم کرد.  

وی درباره تعامل شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی در موضوعات مربوط به معیشت مردم گفت: وظایف شورای نگهبان در قانون اساسی کاملا مشخص است و ابتکار قانون‌گذاری دست ما نیست و موضوع از مجلس و دولت آغاز می‌شود و نقطه شروع ما نیستیم. ما تنها نهادی هستیم که نسبت به اظهارنظرمان زمان داریم یعنی ما نمی‌توانیم مصوبه‌ای را نزد خود نگه داریم و آنچه زمان‌بر است تصویب قوانین در مجلس است. ما نمی‌توانیم موضوعی را در اولویت قرار دهیم و تنها نقش ما اظهارنظر است.