مجلس از پرونده بنزین آلوده پرده برداشت

همچنین در خبری دیگر به نقل از خانه ملت، در نشست دیروز مجلس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در رابطه با توقف تولید بنزین پتروشیمی‌ها به بهانه آلودگی آن و نقش دولتمردان سابق در این موضوع قرائت و این گزارش برای بررسی به قوه‌قضائیه ارسال شد.

بر اساس گزارش ارائه شده کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی آقای زنگنه و خانم ابتکار تعهدات شرعی و قانونی خود را در زمینه عدم اعلام مطالب خلاف واقع و غیرمستند نقض کرده‌اند و این موضوع تشویش اذهان عمومی، اشتباه محاسباتی، خسارت میلیاردی به بیت‌المال، تضییع حقوق عامه و ایجاد موانع برای کارکنان وظیفه‌شناس در انجام وظایف محوله را به همراه داشته است.

همچنین پس از قرائت گزارش مذکور برخی از نمایندگان با استناد بر اصول ۱۱۰ و سوم قانون اساسی خواستار مشخص شدن ارتباط بین وزیر نفت و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست وقت و انتشار اسامی متخلفین در این گزارش شدند و اخطار دادند تا اسامی مفسدین مرتبط با بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی در گزارش مجلس قید شود.

  درخواست تعطیلی روز میلاد پیامبر  به روایت اهل تسنن

در خبری دیگر از مجلس، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی خواستار اعلام تعطیلی رسمی روز میلاد نبی اکرم به روایت اهل تسنن در تقویم رسمی کشور شد. به گزارش «ایسنا»، انور حبیب‌زاده بوکانی در تذکر شفاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت مهم‌ترین عامل بقای یک جامعه است و پیشرفت و ترقی جامعه جز با وحدت، برادری، همدلی و هماهنگی محقق نمی‌شود. وحدت را نباید به یک هفته محدود کرد و ما باید به وحدت عمل کنیم، بنابراین درخواست دارم روز میلاد نبی اکرم اسلام به روایت اهل تسنن در تقویم رسمی کشور تعطیل اعلام شود.