متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با تاسف خبر درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی، آیت‌الله آقای حسن‌زاده آملی رحمةالله‌علیه را دریافت کردم. این روحانی دانشمند و ذوفنون از جمله چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد و توأما دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد. نوشته‌ها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطایف بوده و خواهد بود ان‌شاءالله. اینجانب به همه دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان به ویژه به مردم مومن و انقلابی آمل و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن مرحوم بودند تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیدعلی خامنه‌ای،۴ مهر ۱۴۰۰

  اقامه نماز بر پیکر مرحوم آیت‌الله حسن‌زاده آملی

همچنین بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفترمقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شامگاه یکشنبه با حضور در کنار پیکر آیت‌الله حسن‌زاده آملی، ضمن قرائت نماز و فاتحه با آن عالم ربّانی و سالک توحیدی وداع کردند.

  پیام‌های تسلیت

به گزارش «دنیای اقتصاد»، علامه حسن حسن‌زاده آملی سوم مهرماه جاری در بیمارستان امام رضا‌(ع) در شهر آمل و بر اثر نارسایی قلبی در سن ۹۳ سالگی درگذشت و پیکرش پس از تشییع در آمل، برای خاکسپاری به زادگاهش واقع در روستای ایرا بخش لاریجان آمل منتقل شد. به دنبال درگذشت وی، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محسنی‌اژه‌‌ای رئیس قوه‌قضائیه، آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، احمد‌وحیدی وزیر کشور، حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق و جمعی از نمایندگان مجلس درگذشت وی را تسلیت گفتند. همچنین در پی درگذشت علامه حسن‌زاده آملی، استاندار مازندران یک هفته عزای عمومی در این استان اعلام کرد.