همچنین زمان اعمال رتبه‌بندی برای معلمان از ابتدای سال ۱۴۰۰ به ابتدای شهریورماه ۱۴۰۰ تغییر کند.  به گفته کریمی، رتبه‌بندی از ابتدای شهریورماه ۱۴۰۰ برای معلمان لحاظ می‌شود و دولت می‌‎تواند در لوایح بودجه سالیان آتی نیز ارقام مورد نظر برای رتبه‌بندی را پیش‌بینی کند.  کمیسیون آموزش مجلس در جلسه مشترک با قالیباف درباره لایحه رتبه‌بندی حقوق معلمان تصمیم گرفت تا تغییراتی متناسب با لایحه بودجه ۱۴۰۰ در لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان انجام دهد. این لایحه اواخر کار دولت روحانی به مجلس تقدیم شده بود. اصلی‌ترین مساله در این لایحه زمان اعمال رتبه‌بندی بود.

    بررسی استنکاف روحانی و استعفای قاضی‌زاده در مجلس

همچنین به گفته حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس و به نقل از خانه ملت، قرار است این هفته به موضوعاتی مانند استنکاف روحانی از اجرای اصل ۱۳۴ قانون، رسیدگی خارج از نوبت به طرح تسهیل در صدور مجوز برخی کسب‌وکارها و استعفای قاضی‌زاده هاشمی برای تصدی ریاست بنیاد شهید بپردازد.

   بررسی اصلاح روند رسیدگی به لایحه بودجه

همچنین خانه ملت از دستورکار کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در هفته پیش‌رو خبر داد. قرار است این هفته طرح‌هایی درباره اصلاح قانون آیین‌نامه داخلی و اصلاح فرآیند قانون‌گذاری بررسی شوند.  اعضای کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس قرار است ۲۴ شهریورماه نیز به طرحی که قانون آیین‌نامه داخلی مجلس را درباره فرآیند رسیدگی به لایحه بودجه مورد اصلاح قرار می‌دهد، رسیدگی کنند.

   طرح انتخاب وزرای منطقه‌ای در مجلس

به گزارش جماران، ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی برای انتخاب وزرای منطقه‌ای با هدف تمرکززدایی و هماهنگی برای پیگیری مشکلات برخی از استان‌ها در سطح ملی خبر داد. به گفته ابوترابی در هر چند استان یک وزیر منطقه‌ای تعیین می‌شود که مسوول هماهنگی و پیگیری برای حل مشکلات آن چند استان در زمینه‌های مختلف نظیر مسائل آب، محیط زیست و حتی مشکلاتی که با کشورهای همسایه وجود دارد، خواهد بود.

   بررسی نحوه اجرای قانون لغو تحریم‌ها در مجلس

همچنین به گزارش خانه ملت اعضای کمیسیون اصل نود رئیس سازمان انرژی اتمی در هفته جاری به کمیسیون اصل ۹۰ می‌رود تا درباره نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت پاسخ دهد.

   حضور وزرای نفت و راه در کمیسیون اصل نود

از سوی دیگر وزیر نفت، دوشنبه این هفته با حضور در کمیسیون اصل ۹۰ در جریان رسیدگی به پرونده‌ها و شکایات واصله در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی قرار می‌گیرد. همچنین دوشنبه نیز وزیر راه‌وشهرسازی و نمایندگان وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش‌ها درباره سامانه ملی املاک و اسکان نیز در کمیسیون مذکور جلسه خواهند داشت.