ظریف در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تشکر از آذری‌جهرمی، وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایشان نیز برای پاسداری از فضای مجازی فشار زیادی تحمل کردند. ایشان زحمت زیادی برای پاسداری از فضای مجازی کشیدند که این فضا مورد صیانت عده‌ای قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه بعضا تفکرات ما براساس پارادایم‌های بی‌معنا است و باید در راه رفع این پارادایم‌ها و گسترش نگرش‌های جدید کوشش کنیم، در پاسخ به سوالی درباره نوار صوتی منتشر شده از وی و اینکه آیا این نوار صوتی سه ساعت و نیم بوده یا بیشتر، گفت: این مصاحبه هفت ساعت بود. نصف آن پخش شده و نصف دیگر آن را دوستانی که بخش اول را پخش کردند، صلاح ندانستند که منتشر کنند.

وی ادامه داد: این قصه پر غصه‌ای است که بالاخره یک روزی مشخص می‌شود و در کل باید گفت به هر حال این نیز بگذرد.

همچنین به گزارش انتخاب، وی افزود: باید از هرچه داریم، آبرو و جان برای سربلندی کشور و معیشت مردم استفاده کنیم و جای دلخوری هم نیست.

ظریف گفت: البته اتفاقاتی که می‌افتاد را برای مسوولان رده بالای کشور می‌نوشتیم، یکبار نوشتم: وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافری است رنجیدن. زیر آن هم نوشتم حال ما خیلی خوب است اما باور مکن.

وی افزود: فشارها آدم را دل‌شکسته می‌کند خصوصا وقتی بیش از اینکه به شما فشار بیاورد کشور را در مسیر نامناسب قرار می‌دهد و دستاوردها را از بین می‌برد و وضعیت مردم را بهبود نمی‌دهد.

 وی در ادامه اظهار کرد: بخشی از راز‌ها را در کتاب راز سر به مهر نوشتیم، البته هنوز رازهای زیادی سر به مهر مانده‌اند. پیش‌بینی‌هایی که در سال‌های ۸۰ و ۸۱ صورت گرفت به واقعیت پیوست و پیش‌بینی‌های مخالف آن به وقوع نپیوست.

وزیر امور خارجه سابق در بخش دیگری از سخنانش گفت: همه به دولت سیزدهم و همکارم امیر عبداللهیان کمک کنیم؛ امیدوارم خواهرانی هم به این جمع بپیوندند. این افراد نماینده جمهوری اسلامی و ایران در جهان هستند. خیلی هم فاصله‌ای بین جمهوری اسلامی و ایران نمی‌بینم.

  صالحی: ظریف یک برند بین‌المللی است

علی‌اکبر صالحی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی نیز اظهار کرد: محمد‌جواد ظریف یک برند بین‌المللی برای ایران است. به گزارش «ایسنا» وی با بیان اینکه آقای ظریف با تلاش‌ها و اقدامات خوب توانست تصویر زیبایی از جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی به نمایش بگذارد، گفت: این باعث ناراحتی خیلی‌ها از جمله دولتمردان سابق آمریکا شده بود. به گزارش انتخاب، وی افزود: موافق و مخالف همه تمجید و افتخار می‌کردند شخصیتی مثل ایشان نمایندگی ایران اسلامی را دارد و به زیبایی چهره‌ای از کشور ما در بین این همه دروغ‌پراکنی و تهمت‌زدن‌ها ارائه می‌کند و باعث ناراحتی خیلی‌ها شده بود. پمپئو گفته بود که به ظریف دسترسی به رسانه‌ها ندهید که بتواند از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کند.

صالحی افزود: ملت‌ها سعی می‌کنند قهرمانی از خودشان در حوزه‌های مختلف پیدا کنند و کشور ما پر از قهرمان است، اما گاهی احساس می‌شود توجه ویژه به قهرمانان کشور نمی‌شود. یکی از این قهرمان‌ها و بزرگان کشور دکتر ظریف است. ما انسان‌های آرمانی نیستیم که خطا نداشته باشیم و دکتر ظریف هم ایرادهایی داشته اما قدردان باشیم. در مقابل ۱۰ تا خوبی اگر دو تا هم نقص داشته باشیم، می‌ارزد که جنبه‌های ایجابی را بپردازیم تا جنبه‌های سلبی.  آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات هم در این گفت‌وگو اظهار کرد: شهادت می‌دهم ظریف و همکاران ایشان تمام توان و انرژی و تعصب و حیثیت خودش را به میدان آورد تا بهترین‌ها را برای کشور رقم بزند.