مقامات مسوول عراقی به روزنامه «العربی الجدید» اعلام کردند پاریس نیز طی چند ساعت اخیر وارد میدان تلاش‌های کشورشان برای برگزاری این کنفرانس شده و برخی از کشورهای منطقه را به حضور و مشارکت در سطح بالا در این نشست ترغیب می‌کند.

به گفته این مقام مطلع، ریاض تمایل دارد اطلاع یابد که سطح حضور ایران و ترکیه در این کنفرانس چگونه خواهد بود، تا درباره مشارکت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی یا عدم مشارکتش در کنفرانس بغداد تصمیم‌گیری کند. البته سایر کشورها نیز مانند عربستان سعودی از شرکت در این کنفرانس استقبال کردند اما تا به این‌لحظه سطح مشارکت آنها مشخص نیست. به گفته این منابع، فواد حسین از وجود یک «فضای مناسب» برای دیدار دو طرف سعودی و ایرانی در سطح روسای هیات‌های اعزامی دو کشور به بغداد خبر داد.

یک نماینده عراقی هم گفت: «دولت الکاظمی با تایید و توصیه ایالات متحده آمریکا، تلاش خواهد کرد که یک دیدار دو‌جانبه میان تهران و ریاض برای تلطیف روابط میان دو طرف برگزار کند. هر چند هنوز مشخص نیست که آیا این امر در دستور کار کنفرانس مذکور قرار گرفته یا خیر.» از سوی دیگر، «مجاهد الطایی» تحلیلگر امور امنیتی عراق می‌گوید اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد، مکرون، مسوولیت بخشی از تلاش‌ها برای موفقیت این کنفرانس و توسعه پرونده‌های آن را برعهده گرفته است.