موسوی همچنین افزود که مردم و دولت ایران می‌خواهند که بر جنگ طولانی در افغانستان نقطه پایان گذاشته شود. عبدالله نیز با قدردانی از حمایت‌های ایران از روند صلح افغانستان، همکاری کشورهای منطقه را در تامین صلح و ثبات در افغانستان مهم خواند و افزود که جنگ راه‌حل نیست و هیچ طرفی نمی‌تواند از ادامه درگیری‌ها سود ببرد.

رئیس شورای‌عالی مصالحه افغانستان ادامه داد: ما همیشه به راه‌حل مسالمت‌آمیز اختلافات تاکید کردیم و به تعهد خویش پایبند هستیم، اما اجازه نمی‌دهیم کسی به زور اراده خود را بر ما تحمیل کند. موسوی در دیدار با ‌محمدحسن فیضی، رئیس همکاری‌های امنیتی و مرزی و سرپرست معاونت سیاسی وزارت‌خارجه افغانستان نیز ضمن ابراز تعهد تهران برای حمایت از روند صلح و نظام افغانستان، بر تقویت همکاری‌های مرزی و ایجاد هماهنگی بیشتر میان ادارات ذی‌ربط دو کشور تاکید کرد.

فیضی نیز ضمن قدردانی از موضع اصولی ایران در رابطه با حمایت از روند صلح و نظام افغانستان، در مورد تعهد دولت افغانستان برای دستیابی به صلح و دریافت راه‌حل سیاسی برای پایان جنگ و‌ خونریزی در کشور صحبت کرد. وی با بیان اینکه افغانستان و کشورهای همسایه دارای فرصت‌ها و تهدیدهای مشترک بوده و بر نیاز برای ایجاد هماهنگی، مشاوره و کار بیشتر مشترک در این زمینه در سطح منطقه تاکید کرد. دوطرف همچنان در مورد چگونگی تنظیم بهتر امور گمرکی و مرزی و تداوم تماس‌های نزدیک مسوولان ذی‌ربط دو کشور تاکید کردند.