به گزارش «ایرنا» از سپاه نیوز، فرمانده کل سپاه با بیان اینکه پیمودن قله‌ها، گذر از صخره‌های سخت و قدم گذاشتن بر فراز ارتفاعات رفیع و بلند کار مشکلی است، گفت: اما هیچ کشور و ملتی بدون طی کردن مسیرهای سخت به قله‌های پیشرفت و اعتبار و منزلت دست نخواهد یافت.فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه تصمیم گرفته‌ایم در جهان جزو برترین‌ها باشیم گفت: این افق روشن تمامی حوزه‌ها از علمی تا فنی و‌... را شامل می‌شود و امروز در بسیاری از آنها جزو کشورهای پیشگام و پیشتاز هستیم.وی افزود: به فضل الهی امروز در حوزه هوا فضا ماهواره پرتاب می‌کنیم، در فناوری‌های نانو پیشگام هستیم، پرنده‌های پهن پیکر بدون سرنشینی داریم که ۷ هزار کیلومتر حرکت می‌کنند، پرواز می‌کنند و برمی‌گردند و در همان نقطه یا هر نقطه دلخواه دیگری می‌نشینند و نه فقط در عرصه فناوری‌های نظامی بلکه در بسیاری از حوزه‌ها پیشگام هستیم.سرلشکر سلامی با بیان اینکه فناوری‌ها مشترکند و نظامی و غیرنظامی ندارند، گفت: امروز در تولید واکسن برای این بیماری مرموز که جزو پیچیده‌ترین دانش‌ها و فناوری‌های بشری است، در کشورمان چندین واکسن با روش‌ها و تکنیک‌های متنوع تولید می‌شود و شاید به اندازه تعداد کشورهایی که واکسن تولید کرده‌اند؛ واکسن داریم. وی افزود: در روزهای اخیر همگان مشاهده کردند که رهبر عزیز ما چگونه با آرامش و طمأنینه و افتخار واکسن ایرانی برکت را تزریق کردند چقدر دیدن این صحنه‌ها دل‌انگیز است.

همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده کل سپاه پاسداران خطاب به مقامات آمریکایی گفت: اگر کمبود واکسن دارید، حاضر هستیم که به شما کمک کنیم.به گزارش خبرگزاری تسنیم‌، سرلشکر سلامی در ادامه گفت: ما مرد میدان‌های سخت هستیم و به همه جهان می‌گوییم که از میدان خارج نمی‌شویم و می‌دانیم که سرانجام همه حصارهای سخت محاصره را با اقدامات فنی و علمی می‌شکنیم. وی افزود: ما این واکسن‌ها را در اختیار مردم فقیر سایر کشورها قرار می‌دهیم.

ریل‌گذاری تولید واکسن

مراسم رونمایی از واکسن نوترکیب دانشگاه بقیه‌الله‌(عج) و آغاز فرآیند کارآزمایی بالینی واکسن «نورا» روز گذشته با حضور فرمانده کل سپاه و وزیر بهداشت برگزار شد. سعید نمکی وزیر بهداشت نیز در این مراسم گفت: خدا را شکر واکسن برکت به سرانجام رسید، واکسن‌ پاستور به سرانجام رسید، دیروز واکسن اسپوتنیک روسی را رونمایی کردیم، عزیزان ما در سیناژن فاز دوم آزمایش بالینی را می‌گذرانند، در رازی به خوبی فاز دوم را طی کرده و دارد به اتمام می‌رسد. فاز۲ در مجموعه فخرا به خوبی به سرانجام می‌رسد و همین‌طور شرکت‌های دیگر دانش‌بنیان و مجموعه‌ای که عزیزان ما در سپاه پیش می‌برند.به گزارش «ایسنا»، وی تاکید کرد: ما در ماه‌های آینده نه تنها کمبود واکسن‌ نخواهیم داشت، بلکه ریل‌گذاری کردیم که واکسن ما در اقصی نقاط جهان که قلدران و زورگویان درها را بر تهیدستان جهان بستند، بتوانیم واکسن صادر و هدیه کنیم و این از افتخارات ناب جمهوری اسلامی است. به گزارش «ایرنا» سرتیپ‌دوم پاسدار سید‌حسین صمدی‌نیا، رئیس بیمارستان بقیه‌الله(عج) اولین دریافت‌کننده واکسن کرونای «نورا» بود.