خبر نخست اگرچه با واکنش مشاور وزیر کشور روبه‌رو شد و روح‌الله جمعه‌ای این خبرسازی علیه رحمانی‌فضلی را توطئه علیه انتخابات دانست، اما ظهر دیروز با تایید و اعلام خبر ابتلای وی به کرونا، به نوعی رد شد.

روح‌الله جمعه‌ای مشاور وزیر کشور در گفت‌وگویی که با «ایسنا» داشت، ضمن تکذیب خبرسازی مجعول مبنی بر اینکه وزیر کشور به‌دلیل قهر در جلسات کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا شرکت نکرده است گفت: متاسفانه در چند روز گذشته شاهد حملات سازماندهی شده علیه وزیر کشور و وزارت کشور هستیم که قطعا با هدف تاثیر‌گذاری در روند فعالیت‌های مهم این وزارتخانه در انجام انتخابات پرشور و ایمن است. مشاور وزیر کشور با تاکید بر اینکه وزارت کشور همچنان مقتدرانه با انجام وظایف قانونی خود خواهد پرداخت درخصوص شایعه ابتلای وزیر کشور به کرونا تصریح کرد: در چند روز گذشته دو تن از نزدیکان رحمانی‌فضلی به‌طور خفیف به بیماری کرونا مبتلا شده بودند که جناب وزیر با توصیه متخصصان بهداشت و درمان و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اطمینان از وضعیت جسمانی اقدام به دادن آزمایش‌های لازم کرد.

وزیر کشور به کرونا مبتلا شد

البته ظهر دیروز خبرگزاری فارس در خبری اعلام کرد که پیگیری‌های این خبرگزاری حاکی از آن است که عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور به بیماری کرونا مبتلا شده است. این خبرگزاری در ادامه نوشت: پیگیری‌ها نشان می‌دهد، عدم‌حضور رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا نیز به‌دلیل بیماری بوده است.

واکنش به اظهارات یک نماینده

موضوع دیگری که هفته گذشته واکنش برخی مقامات وزارت کشور را به دنبال داشت، اظهارات تند نماینده تبریز درباره نقش وزیر کشور در حوادث آبان سال ۹۸ است؛ موضوعی که وزارت کشور قصد دارد درباره آن به شکایت قضایی علیه این نماینده مجلس اقدام کند.

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی روز چهارشنبه گذشته پارلمان، از ضرورت استیضاح وزیر کشور گفت و با اشاره به برگزاری انتخابات توسط رحمانی‌فضلی گفت: «دست وزیر کشور آلوده به خون مردم است و او صلاحیت این مسوولیت خطیر را ندارد.»

محمدجواد کولیوند، قائم‌مقام وزیر کشور در امور مجلس با رد اظهارات علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: این ادعاهای گزاف و نسبت‌های خلاف واقع درحالی از تریبون مجلس مطرح می‌شود که در جریان حوادث مقاطع مختلف انقلاب اسلامی و از جمله در روند مدیریت بحران‌های مختلف طبیعی مثل زلزله، بازسازی نوسازی مناطق سیل‌زده و مقابله با موضوع کرونا و برگزاری موفق چند دوره انتخابات، ورود وزیر کشور، ورود بسیار موفقی بوده است. به گزارش «ایسنا» کولیوند گفت: متاسفانه برای چندمین بار نماینده تبریز بدون رعایت ‌شأن و منزلت نمایندگی و از طرفی بدون توجه به روند تصمیم‌گیری‌های مرتبط با امنیت کشور و بررسی‌های تفصیلی که در کشور در دستگاه‌های مختلف امنیتی و نظارتی در ابعاد گوناگون درخصوص تغییر قیمت بنزین و اتفاقاتی که در آبان ماه ۹۸ رخ داد؛ مجددا با نشر اکاذیب، وزیر کشور را مورد هتک حرمت قرار داد.

او افزود: در مراجع مختلف از جمله کمیسیون امنیت ملی، کمیسیون اصل ۹۰، کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و همچنین شورای امنیت کشور و شورای‌عالی امنیت ملی، حوادث آبان ماه با حضور همه دستگاه‌های متولی و با توجه به اینکه هریک از دستگاه‌ها چه وظایفی را در جریان تامین نظم و امنیت و همچنین در روند اجرای طرح تغییر قیمت بنزین بر عهده داشته‌اند مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

کولیوند با اشاره به اینکه وزیر کشور با حضور در جلسات کمیسیون‌های مربوطه مجلس، توضیحات لازم را ارائه و به نکات مدنظر نمایندگان پاسخ داده است، گفت: در همین ارتباط گزارش‌های دقیق هم به کمیسیون‌ها ارسال شده است.قائم‌مقام وزیر کشور همچنین تاکید کرد که با پیگیری وزارت کشور شکوائیه‌ای علیه آقای بیگی ارائه می‌شود و دستگاه قضایی، مسیر قانونی را دنبال و متخلف از قانون را به مجازات قانونی می‌رساند.

استقبال از شکایت وزارت کشور

البته نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی روز جمعه در صفحه شخصی خود در توییتر، با استقبال از شکایت وزارت کشور علیه اظهارات خود نوشت: امید است به بهانه محاکمه بیگی این امکان فراهم شود تا مردم در جریان واقعیت‌های تلخ حوادث آبان ۹۸ قرار گیرند.