درخواست وزیر کشور از مردم در روزهای کرونایی

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست شصت و دومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که امروز با حضور دستگاههای ذی ربط در سالن پیامبر اعظم (ص) در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: در این جلسه مباحث و موضوعاتی که مطرح شد نشان از این است که در حوزه‌های مختلف پیگیری‌های مناسبی انجام گرفته است، گزارشی درخصوص عملکرد نیروی انتظامی در بحث نظارت و بازرسی‌ها بود که آمار و ارقامی که ارائه شد نشان از جدیت این نیروها در کار دارد.

وی به گزارش اصناف اشاره کرد و افزود: همکاری‌ها و فعالیت‌هایی که اصناف در حوزه نظارت دارند و همکاری‌های که صنوف با ما داشتند قابل تقدیر است و امیدواریم این روابط، همکاری‌ها و هماهنگی‌ها ادامه داشته باشد.

وزیر کشور به بحث درخصوص  بررسی در مورد تامین کالا و نظارت بر قیمت‌ها، برای نوروز و ماه رمضان و ذخیره سازی اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های متولی گزارشی که از ذخیره سازی دادند گزارش بسیار خوبی بود و هیچگونه نگرانی نداریم؛ در مورد تعیین قیمت‌ها و نظارت‌هایی که انجام می‌شود و تنظیم بازار به خصوص برای کالاهای اساسی و ضروری قیمت‌هایی مشخص شده که امروز دقیقا تعیین مسوولیت و وظیفه شد که هم تعزیرات و هم اتحادیه‌ها و صنوف، نظارت دقیقی داشته باشند. این مسأله به استانداران و فرمانداران ابلاغ می‌شود که در استان‌ها چنین ستادی را تشکیل دهند و کار انجام شود.

وی ادامه داد: یک گزارشی در مورد کمیت و کیفیت تولید کالاها بعد از تحریم ها در جلسه مطرح شد به ویژه در صنایعی مثل پوشاک، لوازم خانگی، غذایی و صنایع لبنیات. گزارشات بر این اشاره دارد که هم از کیفیت و هم از نظر کمیت کالا با رشد بسیار مناسبی روبرو هستیم. این رشد و موفقیت ناشی از ممنوعیت ورود کالاهای قاچاق و در شرایط تحریم و افزایش قیمت ارز بوده و رسانه‌ها باید به این مسائل بپردازند.

وی در مورد بحث ثبت سفارش کالا برای سال ۱۴۰۰ بویژه شش ماهه اول سال اظهار داشت: با توجه به شرایط انتخابات، تغییر دولت و با توجه به نوع فضای سیاسی و اقتصادی که در این ایام خواهیم داشت، تاکید بر این است که در تامین و ذخیره سازی و هم در ثبت سفارش تصمیمات مناسبی گرفته شود بلاخص برای سه ماه پیش رو از الان، پیش بینی‌ها انجام شود.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: بحث هماهنگی همه اعضای جلسه در تقویت و تشویق استفاده مطلوب و مناسب مردم در ایام نوروز از فضای گردشگری موضوع بحث دیگری بود که در این جلسه داشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت کرونا امیدوار هستیم وضعیت به گونه‌ای باشد که استان‌ها و شهرهای بیشتری بتوانند از ظرفیت نوروز استفاده کنند. اما تاکید بر این است که اگر وضعیت در استان‌ها و شهرهایی قرمز، نارنجی و زرد بود باید حتما محدودیت‌هایی اعمال شود که البته از نظر گردشگری، اقتصادی و تجاری مردم آنجا را دچار اشکال می‌کند. یکسال است که مردم مواجه با چنین مساله ای هستند. تقریباً سه عید نوروز است که ما مواجه با محدودیت هستیم، در سال ۹۸ بحث سیل را در سطح وسیعی داشتیم که موجب شد مسافرت‌های ما کم شود. در سال ۹۹ با بحث کرونا مواجه بودیم و الان هم در نوروز ۱۴۰۰ ادامه کرونا را داریم.

وی افزود: در جلسه توصیه شد که با رعایت پروتکل‌ها و با رعایت همه شرایط اعلامی از طریق قرارگاه و ستاد بتوانیم ان شاا... گردشگری و خرید و فروش مناسبی داشته باشیم. گزارشی که اصناف در این زمینه دادند، نمایشگاه‌ها ممنوع شده، جشنواره‌های فروش کالا از امروز شروع شده است و در حوزه جهاد کشاورزی هم قرار شد چنین کارهایی انجام شود.

وزیر کشور تاکید کرد: خواهش من از مردم عزیز این است که همانطور که ظرف این یکسال هماهنگی‌ها و همکاری‌های خوبی با ستاد داشتند بازهم این همکاری‌ها در این مدت مانده به پایان سال هم ادامه داشته باشد. البته روند کلی وضعیت کرونا در کشور بجز در استان خوزستان و برخی شهرهای دیگر استان‌ها روند ثابت نزولی را دارد که این روند نتیجه زحمات دوستان ما در وزارت بهداشت، ستاد و قرارگاه است. اصل مسأله همکاری مردم است، ضمن اینکه از همکاری مردم تشکر میکنم بازهم تقاضامندیم این ایام مراعات بیشتری شود تا عید بسیار خوب و خوشی را برای مردم داشته باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.