رئیسی درعین حال تاکید کرد: در این هفته برنامه گسترده‌ای برای واکسیناسیون کادر درمان و گروه آسیب‌پذیر داریم تا بر اساس قولمان پیش از سال نو گروهی را که اعلام کرده بودیم، واکسینه کنیم. به گزارش «ایرنا» رئیسی تصریح کرد:  بیش از یک میلیون نفر از کادر درمان و گروه‌های آسیب پذیر قبل از عید واکسن کرونا می‌زنند.

واکسیناسیون سریع‌تر، از سال آینده

به گزارش «ایلنا» سخنگوی ستاد ملی کرونا همچنین گفت: سال آینده واکسیناسیون سریع‌تر انجام می‌شود و ما مطمئن هستیم سال آینده یعنی از مهر به بعد قسمت اعظمی از واکسیناسیون مردم را انجام خواهیم داد و وضعیت خیلی بهتر از این خواهد بود. همزمان حسن روحانی، رئیس‌جمهوری نیز روز گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: این هفته و هفته ‌آینده واکسن بیشتری وارد کشور می‌شود.

ارسال واکسن کوبایی«سابرانا۰۲» به ایران

ازسوی دیگر کوبا از ارسال چندین دوز واکسن «سابرانا۰۲» به ایران خبر داد. به گزارش «ایلنا» به نقل از خبرگزاری آمریکای‌لاتین، شرکت کوبایی بیوکوبافارما گفت: «در راستای همکاری با دیگر کشورها در تولید  واکسن کرونا، صدهزار دز از واکسن سابرانا۰۲ به انستیتو پاستور ایران ارسال شد تا از این محموله  برای آزمایش بالینی در ایران استفاده شود.»