وضعیت شیوع کرونا در این دو استان وخیم است

ایرج حریرچی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: به دلیل ورود ویروس انگلیسی کرونا و عدم رعایت دستورالعمل‌ها و افت قابل توجه رعایت آنها، شرایط فعلی برای کشور رخ داده است. البته اکنون در برخی شهرستان‌ها رعایت دستورالعمل‌ها بهتر شده ولی چاره کار رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها از سوی مردم و انجام اقدامات پیشگیرانه و اعمال محدودیت‌ها از طرف کارگزاران است.

وی با اشاره به افزایش تعداد تست‌های کرونا بویژه در استان خوزستان، اظهار کرد: مشکل اصلی ما در این استان عدم قرنطینه مناسب بیماران شناسایی شده است. یعنی پس از انجام تست و مثبت شدن پاسخ آن، درصدی از افراد پروتکل‌ها را به درستی رعایت نمی‌کنند که این موضوع باید جدی‌تر گرفته شود.

معاون کل وزارت بهداشت درباره پیشنهاداتی که پیرامون قرنطینه استان خوزستان وجود دارد، بیان کرد: خوشبختانه مقامات استانی تاکنون اقدامات مناسبی انجام دادند، اگر بیماری گسترش بیشتری داشته باشد حتما در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح خواهد شد.

وی در خصوص پیش‌بینی‌ها از شرایط روزهای آتی بیماری، تصریح کرد: وضعیت فعلی کشور به گونه‌ای است که اکثر استان‌ها یا روند ثبات دارند و یا روند نزولی را تجربه می‌کنند. فقط در استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری روند افزایشی داریم. البته استان خوزستان پیک سوم را تجربه نکرده بود و الان در حال تجربه پیک سوم بیماری با ویروس انگلیسی است.

حریرچی گفت: امیدواریم با رعایت مردم ان شاءلله افزایش موارد بیماری را شاهد نباشیم؛ چراکه خصوصیات ویروس به شکلی است که کوچک‌ترین بی‌احتیاطی می‌تواند ویروس را شعله‌ور کرده و کشور را دچار مشکل کند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.