انتقاد از تفسیرهای نادرست در مورد دولت

سخنگوی دولت همچنین با انتقاد از تفسیرهای نادرستی که از تلاش‌های دولت صورت می‌گیرد گفت: فارغ از اینکه در انتخابات آمریکا چه گذشته، یک تفسیر نادرست از فعالیت‌های دولت صورت گرفته، اگر ما از تحریم صحبت کرده‌ایم و از تحریم‌گران حرف زدیم این به‌عنوان چشم دوختن به خارج نیست. اگر ما از به دست آوردن حق ایرانیان از فرصت جهانی برای توسعه گفتیم از عقب راندن تحریم حرف زدیم باید به‌طور جدی با آثار تحریم مقابله کرد، اما تحریم هم باید عقب راند. به گزارش ایرنا ربیعی همچنین گفت: کم‌اهمیت‌تر دانستن تحریم‌ها بیرحمانه‌تر از اعمال تحریم‌هاست و کسانی که تحریم‌ها را کم‌اهمیت می‌شمارند به شایستگی مردم ایران برای خودباوری اعتقاد ندارند.

نظر روحانی، آغاز محدودیت‌ها از دیروز بود

ربیعی در مورد اجرای محدودیت‌های کرونایی در کشور گفت: نظر رئیس‌جمهوری در اجرای طرح تعطیلی گسترده از روز سه‌شنبه (یعنی دیروز) بود اما اعضای جلسه شامل نیروی انتظامی و نیروهای مسلح، صدا و سیما، وزارت کشور و سایر دستگاه‌های عضو ستاد معتقد بودند اجرایی کردن این مصوبه به یک هفته زمان نیاز دارد. آقای رئیس‌جمهور هم نظر اعضا را برای تاخیر در اجرای طرح پذیرفت لذا طرح تعطیلی گسترده از روز شنبه آینده اجرایی می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: سعید نمکی وزیر بهداشت نیز هرگز بستن کل کشور را پیشنهاد نکرده بودند و اعتقادی هم به آن ندارند و هیچ جای دنیا هم این کار را نکرده‌اند.

توضیح درباره اسکناس‌های جدید

ربیعی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی درباره ورود چک و اسکناس‌های جدید به بازار و اینکه آیا این اقدام در ادامه سیاست کم شدن چهار صفر است گفت: انتشار اسکناس‌های جدید با ابعاد و استانداردهای امنیتی بالا است و ارتباطی با تورم ندارد. چک پول‌های ۱۰۰ هزار تومانی جدید که به‌زودی وارد بازار می‌شوند، می‌تواند تسهیل بیشتری در مبادلات ایجاد کند. اسکناس‌های ۱۰ هزار تومانی چند ماه آینده با فرم و شکل جدیدی وارد چرخه می‌شوند. صفرهای این اسکناس‌ها در راستای لایحه حذف چهار صفر دولت کمرنگ شده است که اگر این لایحه در مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی رسید این اسکناس‌ها بتوانند در جریان باشند.

آسیب‌شناسی حوادث آبان ۹۸

به گزارش «ایسنا» سخنگوی دولت درباره این موضوع که آیا ریشه‌یابی یا آسیب‌شناسی حوادث آبان سال گذشته و دلجویی از خانواده‌های آسیب‌دیدگان از سوی دولت صورت گرفته یا خیر گفت: درباره حوادث تلخ آبان ۹۸ از ابتدا نظر دولت این بود که نسبت به جوانانی که با هیجان وارد آن قضایا شدند با رافت برخورد شود. وی با اشاره به دلجویی از خانواده‌ها و افراد آسیب دیده گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع اعم از امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی، اجتماعی، رسانه‌ای و قضایی گزارش‌های مربوط به حادثه را با رویکرد آسیب‌شناسی ارائه دادند که در شورای امنیت کشور جمع‌بندی و نتیجه نیز برای تمام مسوولان کشور و دستگاه‌های اجرایی ارائه شد که مبتنی بر آن اقدامات مختلفی در حوزه‌های مربوطه انجام گرفته است.

واگذاری مهم در بورس

همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ربیعی گفت: با شرایطی که بورس پیدا می‌کند، دارایی‌های بسیار مهمی را در فرآیند واگذاری داریم که در زمان خودش اعلام می‌شود. در حوزه نفتی و گازی دارایی‌های خوبی عرضه خواهد شد. وی ادامه داد: عدم همکاری حقوقی‌ها در زمینه بازارگردانی مورد توجه بوده و رصد شده است و تعدادی از مدیرانی که همکاری لازم را نداشتند، اخطار کتبی گرفتند و با واکنش‌های به موقعی که بورس انجام داده است، این رفتارها رو به کاهش است. اما در مجموع نباید فضایی را ایجاد کنیم که خرید و فروش حقوقی‌ها اخلال محسوب شود.