به گزارش «ایسنا» ظریف ادامه داد: «طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره‌باغ تدوین شده و با تصویب مقامات عالی کشور، امروز و فردا مطرح می‌شود و آن را در مسکو و ایروان پیگیری می‌کنیم.» ظریف با تاکید بر اینکه ایران در ارتباط با موضوع قره‌باغ دیپلماسی فعالی را با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی آذربایجان، حل‌وفصل مناقشه از طریق صلح‌آمیز و تغییرناپذیری مرزهای بین‌المللی پیگیری می‌کند، افزود: «البته یکسری نگرانی‌ها از بابت حضور تروریست‌های تکفیری در منطقه و احتمالا تروریست‌های دیگری وجود دارد که ما مواضع خود را در این ارتباط شفاف مطرح کردیم و تاکید داشتیم که این موضوع برای جمهوری اسلامی ایران غیر قابل تحمل است.»

بازدید عراقچی از مناطق مرزی خداآفرین

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران دیروز سه‌شنبه با حضور در شهرستان خداآفرین از مناطق مرزی ایران در این منطقه بازدید کرد. عراقچی در بازدید از مناطق مرزی خداآفرین، در جریان وضعیت منطقه به‌دلیل همجواری با میدان جنگ قره‌باغ قرار گرفت. عراقچی همچنین از وضعیت سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی نیز دیدن کرد. معاون وزیر امورخارجه ایران را در این سفر، فرماندار خداآفرین و جمعی از مقام‌های سیاسی و نظامی مستقر در محل همراهی کردند. او قبل از آن، به شهرستان اصلاندوز استان اردبیل در مرز با جمهوری آذربایجان سفر کرده بود. سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ظهر دیروز از سفر منطقه‌ای عراقچی معاون سیاسی این وزارتخانه برای پیشبرد ابتکار ایران برای حل مناقشه قره‌باغ به باکو، مسکو، ایروان و آنکارا خبر داد.

دستورات فرمانده کل ارتش

همزمان فرمانده کل ارتش در بازدید و بررسی وضعیت آمادگی پدافند هوایی، با تاکید بر حفظ امنیت مردم به‌ویژه مرزنشینان گفت: یگان‌های پدافند هوایی در منطقه شمالغرب تقویت شده و در صورت نیاز اضافه هم خواهند شد، آرامش مردم برای ما دارای اهمیت ویژه است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی ارتش، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش اظهار کرد: احترام به تمامیت ارضی کشورها و حفظ مرزهای رسمی بین‌المللی از اصول شناخته شده ایران است و تغییر در آنها را تحمل نخواهیم کرد و با آن مخالفت داشته و داریم. او در مورد حضور عناصر تکفیری گفت: تروریست‌های تکفیری‌، داعش و صهیونیست‌ها، عناصری مطرود در همه عالم هستند و حضور آنها در هر کجا باعث ایجاد تنفر و نا امنی است. نیروهای ما همانطور که بارها اثبات کرده‌اند با حضور این عناصر در نزدیکی مرزهای خود با شدت و بی‌اغماض برخورد خواهند کرد.