اختصاص خودروی دناپلاس اتومات با قیمتی پایین‌تر از بازار و همچنین به‌صورت اقساطی به نمایندگان و همچنین تخصیص ۱۵۰۰ دوز واکسن آنفلوآنزا به بهداری مجلس واکنش‌های بسیاری را در روزهای اخیر به دنبال داشته است. مجلس البته پس از اعتراضات و انتقاداتی که به این قوه درباره واکسن آنفلوآنزا شد، اعلام کرد که این میزان واکسن دریافتی را به وزارت بهداشت باز می‌گرداند. محمدباقر قالیباف در ادامه اظهارات خود در افتتاح نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوا و فضای سپاه افزود: امروز ما افسوس می‌خوریم باوجود این همه قدرت در حوزه دفاعی اما در حوزه اقتصاد ضعیف هستیم. دشمن توانست در حوزه اقتصادی به ما فشار بیاورد و متاسفانه ما در این حلقه از زنجیره قوی بودن دچار اشکالاتی هستیم. به گزارش «ایسنا» رئیس مجلس ادامه داد: متاسفانه ما به اقتصاد مردمی اعتقاد نداریم و فرصت را به جوانان نمی‌دهیم. نگاه‌مان به بیرون است و در این مسیر دنبال راه‌حل می‌گردیم وگرنه خدای دفاع، خدای اقتصاد و معیشت نیز هست و ما در این حوزه نیز با تکیه بر جوانان می‌توانیم مستقل و مقتدر شویم. ما نیاز به رفتار مومنانه و اخلاق‌مداری داریم.

 ارجاع اعتبارنامه ۱۰ منتخب جدید به شعب

خبر دیگر از پارلمان اینکه عضو هیات رئیسه مجلس از ارجاع اعتبارنامه ۱۰ منتخب جدید مجلس یازدهم به شعب مربوطه خبر داد. احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: نمایندگان تا روز چهارشنبه ۹:۳۰ صبح می‌توانند به شعب مذکور مراجعه کنند و اگر اعتراضی نسبت به اعتبارنامه منتخبان دارند آن را به شعبه تحویل دهند در غیر این صورت شعب تا چهارشنبه گزارش اعتبارنامه‌ها را به صحن علنی ارائه کنند تا چهارشنبه آنها را در دستور کار قرار دهیم. همچنین دیروز مراسم تحلیف ۱۰ منتخب جدید که در انتخابات مرحله دوم به مجلس شورای اسلامی راه یافتند، برگزار شد. عبدالجلال ایری منتخب کردکوی و ترکمن، مهدی باقری منتخب زنجان و طارم، مجتبی بخشی‌پور منتخب اسلام‌آباد غرب، شبیب جویجری منتخب اهواز، حسین رجایی‌ریزی منتخب لنجان، علیرضا زندیان منتخب بیجار، اصغر سلیمی منتخب سمیرم، علیرضا عباسی منتخب کرج، ابراهیم عزیزی منتخب کرمانشاه و بهزاد علیزاده منتخب دهلران برای انجام مراسم تحلیف در جایگاه قرار گرفته و سوگند یاد کردند.

 اعلام وصول طرح اداره سازمان صداوسیما

هیات‌رئیسه مجلس همچنین در ادامه جلسه دیروز پارلمان، طرح اداره سازمان صدا و سیما، طرح کاهش تعرفه بنگاه‌های معاملاتی و طرح جامع مدیریت شهری و روستایی را اعلام وصول کرد.