یکی از این موضوعات حضور یافتن حسن روحانی در جلسه سه‌شنبه برای دفاع از گزینه پیشنهادی‌اش است. گرچه معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه گفته بود که این حضور به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا وابسته است اما برخی نمایندگان به دلیل انتقاداتی که به روحانی برای جلسه بررسی صلاحیت گزینه پیشین - یعنی حسین مدرس خیابانی - داشتند، این بار چند روز مانده به برگزاری جلسه رای اعتماد رزم‌حسینی بر حضور روحانی در جلسه تاکید می‌کنند. همه این اصرارها سبب شده که رئیس دفتر رئیس‌جمهوری هم درباره حضور روحانی در این جلسه توضیحاتی ارائه کند. محمود واعظی در گفت‌وگو با «ایلنا»، درباره انتقادهای یادشده به روحانی و اینکه آیا احتمال دارد او این بار در جلسه رأی اعتماد رزم حسینی حاضر شود، گفت: برای مقام‌های کشور ستاد ملی مبارزه با کرونا بر اساس حساسیت مسوولیت‌شان دستورالعمل‌هایی را ابلاغ کرده است؛ البته این به معنای آن نیست که خون یک مقام رنگین‌تر از مردم عادی ما است.

او با بیان اینکه اگر من مبتلا شوم و به اجبار ۱۴ تا ۲۱ روز در منزل بمانم، ممکن است اتفاق خاصی نیفتد یا به کشور لطمه‌ای وارد نشود اما تردید نکنید اگر رئیس‌جمهور ۱۴روز یا ۲۱ روز بخواهد در منزلش بماند قطعا به کشور و تصمیم‌گیری‌ها لطمه وارد می‌شود، گفت: در حال حاضر آقای رئیس‌جمهور خودشان تصمیمی نمی‌گیرند، ایشان بر اساس دستور‌العمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت و کمیته‌های مختلف که برای مقام‌ها دستورالعمل نوشته‌اند، عمل می‌کنند.

واعظی افزود: بر اساس ابلاغیه‌ای که برای مجلس ارسال شده است؛ آقای رئیس‌جمهور تا زمانی که شرایط این‌گونه است و دستورالعمل این است و وزارت بهداشت تغییری در آن ندهد، همین روال را دنبال می‌کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا نمی‌شود مانند سایر جلسات این روزهای رئیس‌جمهور جلسه رأی اعتماد را هم به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار کنند، گفت: بستگی به سیاست خود هیات رئیسه مجلس دارد و اگر آنها بخواهند امکان‌پذیر است.

 تابعیت مضاعف

موضوع دیگری که برخی نمایندگان درباره علیرضا رزم‌حسینی و بررسی صلاحیت او تاکید دارند، شائبه ای تابعیت مضاعف اوست؛ موضوعی که اگرچه روز چهارشنبه دو مقام از مجلس و دولت آن را تکذیب کرده‌اند اما برخی نمایندگان همچنان بر آن اصرار دارند.

گواه این مدعا اظهارات دو نماینده در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم است. مجتبی یوسفی نماینده اهواز و سخنگوی فراکسیون جبهه انقلاب اسلامی مجلس به خبرگزاری تسنیم گفت که علیرضا رزم حسینی در جلسه فراکسیون حضور پیدا کند و قطعا یکی از پرسش‌هایی که نمایندگان از او خواهند داشت درباره این حواشی است.

محمود احمدی‌بیغش نماینده شازند در مجلس نیز در این زمینه به خبرگزاری تسنیم گفته است که قطعا نمایندگان روی این موضوع حساسیت دارند و مراجع ذی‌صلاح در این زمینه استعلام های لازم را اخذ می‌کنند و اگر اثبات شود که وزیر پیشنهادی دارای تابعیت مضاعف است قطعا به او رای نخواهند داد چون این موضوع خط قرمز آنها است.

تاکید بر دوتابعیتی بودن رزم‌حسینی در حالی از سوی برخی نمایندگان صورت می‌گیرد که روز چهارشنبه گذشته، مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم که خود در مجلس دهم در جریان تحقیق و تفحص از مسوولان دوتابعیتی مسوولیتی بر عهده داشت، دوتابعیتی بودن علیرضا رزم‌حسینی را کذب محض خواند و همان روز، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری هم تابعیت مضاعف گزینه جدید وزارت صمت را رد کرد.