حسینعلی امیری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیات دولت با اشاره به وضعیت سرپرستی وزارت صمت اظهار داشت: بخش‌های قابل توجهی از موضوعاتی که به کالاهای اساسی و نیازمندی‌های مردم در بخش تولید، صنعت، معدن به ویژه در سال جهش تولید که رهبر انقلاب اسلامی نامگذاری کرده‌اند، مربوط می‌شود، توسط وزارت صمت امکانپذیر است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: قطعا رای بالا به علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت می‌تواند وی را در انجام وظایفش دلگرم‌تر کند و از عهده مشکلاتی که حل آنها بستگی و وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است، فراهم شود.

امیری در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور رییس جمهوری در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صمت اظهارداشت: حضور رییس جمهوری در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی بستگی به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد.

وی ادامه داد: اگر نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا بر حضور رییس‌جمهوری در جلسه رای اعتماد باشد ایشان شرکت می‌کنند و اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا نظر دیگری داشته باشد، رییس جمهوری مقید است که از مصوبات ستاد تبعیت کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر امکان حضور رییس جمهوری در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی به صورت ویدئو کنفرانس اظهار داشت: اینکه رییس جمهوری در این جلسه به صورت ویدیو کنفرانس شرکت کنند بستگی به توافق ما با مجلس شورای اسلامی دارد.

امیری خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم از جهت شرکت رییس جمهوری در جلسه رای اعتماد به شکل ویدئوکنفرانس مشکلی وجود داشته باشد اما این موضوع بستگی به توافق دولت و مجلس شورای اسلامی دارد.  اما برای حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، رییس جمهوری تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.