مخالفان کلیات طرح جهش تولید و تامین مسکن بر این باور بودند که این طرح در صورت تصویب و اجرا، پیامدهایی همچون افزایش نقدینگی و به دنبال آن تورم در کشور را به دنبال خواهد داشت. در عین حال موافقان تاکید داشتند که نتیجه اجرای این طرح مقابله با رشد قیمت مسکن خواهد بود.  مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس به‌عنوان مخالف کلیات این طرح، آن را دارای ابهامات بسیار زیادی خواند و تاکید کرد: اجرای این طرح به معنای اضافه کردن ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور طبق برآورد مرکز پژوهش‌ها است. او ادامه داد: این طرح باعث بدتر شدن وضعیت بانک‌ها به دلیل پرداخت تسهیلات بیشتر خواهد شد همچنین رانت جدیدی ایجاد کرده و به لحاظ دادن تخفیف به شهرداری‌ها از جیب آنها آسیب‌زا است. هرچند کلیات این طرح با ۱۶۲ رای موافق، ۳۹ رای مخالف و دو رای ممتنع، به تصویب رسید اما پس از تصویب کلیات، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: بنا به ملاحظاتی که دولت و مرکز پژوهش‌ها درباره این طرح مطرح کرده‌اند، لازم است این طرح در کمیسیون عمران بررسی مجدد شود و نظر برخی از کمیسیون‌ها مثل برنامه و بودجه و اقتصاد هم در این زمینه اتخاذ شود.

  قالیباف رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی شد

خبر دیگر از مجلس آنکه صبح دیروز محمد باقر قالیباف نماینده مردم تهران در مجلس به‌عنوان رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی انتخاب شد و سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز و نصرالله پژمانفر نماینده مشهد به‌عنوان نواب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی انتخاب شدند.

  مخالفت با کمیسیون ویژه مصون‌سازی کشور از تحریم‌ها

همچنین نمایندگان مجلس دیروز با تشکیل کمیسیون ویژه مصون‌سازی کشور از تحریم‌ها مخالفت کردند. هرچند روح‌الله متفکرآزاد طراح این طرح در دفاع از آن تاکید کرد که تشکیل این کمیسیون مغایرتی با عملکرد دیگر کمیسیون‌ها در مجلس ندارد و بخشی از کار کمیسیون ویژه مصون‌سازی کشور از تحریم‌ها، دیپلماسی و بخش‌های دیگر فرهنگی و سیاسی است اما در نهایت نمایندگان با تشکیل کمیسیون ویژه مصون‌سازی کشور از تحریم‌ها مخالفت کردند. مجلسی‌ها البته دیروز با یک طرح دیگر هم مخالفت کردند و به بررسی دو فوریتی طرح تشکیل شورای‌عالی محیط‌زیست از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری رای مثبت ندادند.