سوال عبدالرضا مصری و محمد رشیدی نمایندگان کرمانشاه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز روز سه‌شنبه در دستور کار مجلس شورای اسلامی خواهد بود. به گزارش «ایسنا» قرار است بیژن زنگنه، وزیر نفت با حضور در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در مورد عملکرد وزارت نفت و برنامه‌های توسعه در این وزارتخانه گزارشی را به نمایندگان ارائه کند. همچنین بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان در مورد تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده و انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها از دیگر دستور کارهای این هفته مجلس شورای اسلامی است.

بررسی بورس و ارز پشت درهای بسته

از سوی دیگر مجلسی‌ها قرار است در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در یک جلسه غیرعلنی با حضور مسوولان اقتصادی به بررسی وضعیت بازار ارز، مسکن و بورس بپردازند؛ جلسه‌ای که به گفته محمدحسین فرهنگی سخنگوی مجلس، به احتمال زیاد دوساعته خواهد بود.

انتقاد رئیس کمیسیون بودجه به مصوبه شورای‌عالی بورس

همچنین خبر دیگر از مجلس آنکه حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مصوبه اخیر شورای‌عالی بورس را تخلف قانونی دانست و گفت: هر گونه خدشه به اعتماد مردم از طرف دولت و دستگاه‌های دولتی و سایر افراد توسط مجلس پیگیری خواهد شد. حاجی‌بابایی گفت: بازار سرمایه یکی از بازارهای مهم تامین مالی در اقتصاد است که لازم است، موردتوجه و تاکید سیاست‌گذاران و مجریان اقتصادی قرار بگیرد. نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: هیچ کس اعم از شخص حقیقی و حقوقی، بخش دولتی و غیردولتی حق ندارد که در بازارسرمایه به تعهدات خود عمل نکند و به اعتمادی که در بازار ایجاد شده است، خدشه وارد کند. حاجی‌بابایی با اشاره به مصوبه اخیر شورای‌عالی بورس گفت: تصمیم ایشان که در آن مواد ۱۶ و۱۷ قانون رفع موانع تولید را ملغی کرده است،تخلف است. این تصمیم چندین پیامد و اثر نامطلوب در اقتصاد و بازارهای مالی دارد.