او افزود: این طرح نقدینگی را کاهش می‌دهد و این موضوع تورم را کمتر و امکان سرمایه‌گذاری جدید را فراهم می‌کند. ما سراغ پول‌های پرقدرت نرفتیم و بنای ما هم این است که قطعا از تورم جلوگیری کنیم. بنابراین در دستور کار دولت قرار دارد و امیدواریم پیرامون این طرح تفاهم صورت گیرد. آنچه می‌دانم اشکالات جزئی اصل طرح بوده، ولی کلیت طرح مورد نظر سران قوای دیگر هم بوده است.سخنگوی دولت درباره نشست اخیر سران قوا نیز گفت: در این جلسه مهم‌ترین موضوع مطرح شده، چگونگی افزایش سرمایه‌گذاری بود. همچنین امنیت سرمایه‌گذاری‌ها و مشکلات سرمایه‌گذاری در کشور مورد بحث قرار گرفت.

اولویت اعطای واکسن آنفلوآنزا

ربیعی در ادامه این نشست، با تاکید بر اینکه افراد در معرض خطر بیماری مانند افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و نقص ایمنی در اولویت اعطای واکسن آنفلوآنزا خواهند بود، ادامه داد: برای امسال به‌منظور تامین ۹ میلیون دوز اقدام و پیش‌بینی شده و با تامین منابع مالی مورد نیاز با توجه به احتمالات درخواست‌های بیشتر، ۱۶ میلیون دوز پیش بینی شده است.

کارشکنی کره‌جنوبی

ربیعی در پاسخ به سوال دیگری، از ذکر نام سایر کشورهایی که پول‌های ایران را آزاد و مسترد نکرده‌اند خودداری کرد و گفت: نام بردن به نفع کشور نیست، اما کشوری مانند کره‌جنوبی کارشکنی می‌کند و برای ما مشکل ایجاد کرد، اما در بقیه موارد به دنبال حل این موضوع هستیم.ربیعی در ادامه درباره افزایش قیمت کره گفت: بسیاری از کارخانه‌ها دستگاه‌های کره‌گیری وارد کرده‌اند و با همین پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد و بخشی از استراتژی توسعه صنعتی ما به کالاهایی رفت که به ارز و به خارج وابسته بود. البته ستاد تنظیم بازار هم مکلف شده‌اند برای تمامی فرآورده‌های لبنی از جمله کره قیمت‌گذاری کنند. سخنگوی دولت در زمینه تخم‌مرغ هم گفت: قرار بود صادرات تخم‌مرغ انجام شود، ولی این‌ صادرات بی‌رویه صورت گرفت. این توازن برقرار است و جلوی صادرات تخم‌مرغ گرفته شد و در این زمینه به تعادل قیمت خواهیم رسیم.