ارجاع دوباره طرح مالیات بر خانه‌های خالی

خبر دیگر از مجلس آنکه دیروز طرح مالیات بر خانه‌های خالی بار دیگر به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد؛ طرحی که در صحن علنی تصویب شده بود اما شورای نگهبان آن را با ایرادهای فراوان به مجلس ارجاع کرد. آنچه این مصوبه مجلس را بار دیگر به کمیسیون اقتصادی ارجاع کرد تذکر الیاس نادران پس از قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد اصلاح این طرح برای تامین نظر شورای نگهبان بود. نادران در اخطار قانون اساسی گفت: نمایندگان باید در جریان دقیق تغییرات مصوبات باشند. در حال حاضر ما نمی‌دانیم ایرادهای شورای نگهبان به این طرح چه مواردی بوده و چگونه رفع و رجوع شده است. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم با وارد دانستن این تذکر، طرح را برای رفع ابهامات به کمیسیون اقتصادی بازگرداند.

جلسه غیرعلنی برای بررسی بازار مسکن و بورس

از سوی دیگر، قالیباف در پاسخ به تذکر علیرضا سلیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس مبنی‌بر افزایش قیمت مسکن و خودرو از جلسه غیرعلنی هفته آینده نمایندگان برای بررسی وضعیت بازار مسکن، ارز و بورس خبر داد. این جلسه قرار است روز یکشنبه آینده برگزار شود.

اعلام وصول طرح کاربردی شبکه ملی اطلاعات

خبر دیگر از جلسه علنی دیروز آنکه هیات‌رئیسه مجلس طرح کاربردی شبکه ملی اطلاعات را اعلام وصول کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، شبکه ملی اطلاعات پروژه‌ای برای توسعه شبکه زیرساخت پایدار ملی در ایران است. این شبکه با نام‌های دیگری مانند اینترنت ملی، اینترانت ملی ایران و شبکه ملی اینترنت نیز شناخته می‌شود.   

رای مجلس برای تشکیل کمیسیون حقوقی

خبر دیگر از جلسه علنی دیروز آنکه با رای نمایندگان به جزئیات طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۸ آیین‌نامه داخلی مجلس، هیات مشترک روسای شعب و هیات‌رئیسه مجلس می‌تواند حداقل اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی را تعیین کند. بر این اساس، کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم، حالا پس از گذشت بیش از سه ماه از آغاز به کار پارلمان، با حداقل اعضا تشکیل می‌شود.  

فرصت دو هفته‌ای به  وزیر کشاورزی

از سوی دیگر، مجلسی‌ها دیروز میزبان کاظم خاوازی، وزیر کشاورزی در صحن علنی برای پاسخ به سوال نماینده تهران بودند؛ سوال ملی علی خضریان درباره واردات گندم از سوی سعید حجاریان. خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس پس از طرح سوال خود از وزیر جهاد کشاورزی و ارائه توضیحات خاوازی در این باره، با تعیین شرط برای حل مشکل گندم و محصولات کشاورزی و قیمت سم و کود اعلام کرد که سوال را به رای نمی‌گذارد. او افزود: دو هفته به وزیر جهاد کشاورزی فرصت می‌دهیم زمینه رفع مشکلات کود، فسفات و مشکلات حوزه کشاورزی را فراهم کند در غیر این صورت، استیضاح وزیر را به جریان می‌اندازیم.