نورمحمد تربتی‌نژاد، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به جلسه امروز(شنبه ۸ دی) متقاضیان استیضاح با لاریجانی رئیس مجلس و حجتی وزیر کشاورزی، گفت: در این جلسه وزیر کشاورزی قول مساعد داد تا محورهای استیضاح را پیگیری و حل کند.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی گندم، امهال وام‌های کشاورزی، صادرات محصولات مازاد کشاورزی مانند گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و همچنین عدم اجرای برخی از احکام برنامه ششم توسعه مانند احیای قنوات و...از جمله محورهای استیضاح وزیر بود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: با توجه به قول‌هایی که  وزیر کشاورزی در این جلسه داد، ۳۵ نفر از متقاضیان استیضاح به صورت کتبی و شفاهی از استیضاح اعلام انصراف کردند.

تربتی‌نژاد با بیان اینکه بنده در این جلسه مشترک به عنوان سخنگوی کمیسیون مسئول پیگیری و پس گرفتن امضاء‌های استیضاح شدم، اظهار داشت: به دلیل اینکه نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه حضور دارند، موفق نشدم با سایر متقاضیان استیضاح وزیر، تماس بگیرم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه احتمالا این افراد نیز با توجه به شرایط خاص کشور و قول مساعد وزیر برای پیگیری خواسته‌های نمایندگان با پس گرفتن امضاهایشان موافقت خواهند کرد، اضافه کرد: فردا پیش از آغاز جلسه علنی صحن این موضوع را پیگیری می‌کنم.

نماینده مردم گرگان در مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه استیضاح وزیر کشورزی اعلام وصول شده است؛ لذا طبق آئین‌نامه داخلی مجلس حتی اگر یک نفر هم با استیضاح وزیرکشاورزی موافق باشد، این استیضاح فردا (یکشنبه ۹ دی) انجام می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.