او در توییتی از دیدار و گفت‌وگو با «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد بحرین خبر داد. به گزارش «ایسنا»، پمپئو نوشت در این ملاقات با ولیعهد بحرین درباره اهمیت ایجاد صلح و ثبات منطقه‌ای و اهمیت وحدت خلیج‌فارس در مقابله با آنچه «نفوذ بدخیم» ایران در منطقه خواند، صحبت کرده است. او همچنین در توییتی دیگر از ملاقات با «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین نوشت و افزود: «از او برای ادامه دوستی و همکاری استراتژیک خود تشکر کردم. ما همچنان به ایجاد صلح و امنیت برای پیشبرد وحدت بیشتر بین کشورهای خلیج [فارس] و مقابله با تهدیدات ایران، متعهد می‌مانیم.» وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این نیز در سفر به قدس اشغالی مدعی حمایت کشورهای خلیج فارس از موضع آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شده بود.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین به توضیحاتی که رئیس‌جمهور ونزوئلا درباره ادعای رئیس‌جمهور کلمبیا مبنی‌بر قصد کاراکاس برای خرید موشک از ایران داده بود، واکنش نشان داد. مایک پمپئو در صفحه توییترش نوشت: تعجبی ندارد که حکومت غیرقانونی مادورو برای (دست یافتن به) تسلیحات مرگبار به دنبال ایران است. این دقیقا دلیل این است که ما تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران از جمله تحریم تسلیحاتی را باز می‌گردانیم. ما قدرتمندانه این تحریم‌ها را اعمال خواهیم کرد. ادعای پمپئو در پی این مطرح می‌شود که آمریکا پس از عدم تصویب پیش نویس قطعنامه‌ای که برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ارائه کرده بود، اکنون به دنبال استفاده از مکانیزم بازگردانی تحریم‌ها در توافق هسته‌ای برای بازگردانی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است. این در حالی است که حق استفاده از این مکانیزم تنها برای اعضای مشارکت‌کننده در برجام محفوظ است. آمریکا دو سال پیش به مشارکت در توافق هسته‌ای پایان داد.

ازسوی دیگر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری در پی سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهای منطقه و تلاشش برای عادی‌سازی روابط این کشورها نوشت: «به لطف وزیر امور خارجه پمپئو اکنون معیار اینکه کشوری از لیست تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا حذف شود یا به آن اضافه شود را فهمیدیم: ارتباط با اسرائیل. تهدید شماره یک هسته‌ای جهان، ناقض حقوق، اشغالگر غیرقانونی و موجودیتی تروریستی. جهان چگونه هنوز می‌تواند سیاست خارجی آمریکا را جدی بگیرد.» وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تصویری از یک خبر خبرگزاری رویترز را با تیتر «نخست‌وزیر سودان به پمپئو می‌گوید اجازه ندارد روابط با اسرائیل را عادی‌سازی کند» در این پیام توییتری منتشر کرده است.