به گزارش خبرگزاری تسنیم،  محمدحسین فرهنگی توضیح داد: مجلس تسهیلاتی برای نمایندگانی که فاقد محل سکونت در شهر تهران هستند قرار داده است که تا پیش از این به صورت تامین منزل مسکونی یا در اختیار قرار دادن مبلغی برای سکونت نمایندگان بوده است که این اقدام از نظر تعاریف سازمانی جزو ابزار رفاهی نبوده، بلکه ابزار مدیریتی است و ابزار رفاهی همان حقوق حدود ۱۱ میلیون تومان است که طبق قانون مدیریت خدمات کشوری بوده، چنانچه به همه کارکنان دستگاه‌ها حقوق پرداخت می‌شود. سخنگوی هیات رئیسه مجلس ادامه داد: مبلغی هم برای اجاره دفتر نمایندگی و هزینه‌های جاری و حقوق کارمندان دفاتر نمایندگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد، زیرا به علت عدم تمرکز نمایندگان در یک نقطه، مجلس نمی‌تواند امور تمام نمایندگان را در شهرستان‌ها رتق و فتق کند و هزینه‌ها بیشتر می‌شود.

وضعیت تاجگردون

فرهنگی در ادامه با بیان بررسی و رای‌گیری درباره اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران در جلسه علنی آتی پارلمان، گفت: در هیات‌رئیسه، درباره روش بررسی اعتبارنامه وی بحث شد و نمایندگان بر این توافق بودند که آیین‌نامه باید اصلاح شود و به علت امکان و اجازه قانونی آغاز به فعالیت منتخبی که اعتبارنامه وی هنوز مورد تایید واقع نشده است، عجله‌ای برای بررسی این اعتبارنامه نداشته و باید آیین‌نامه اصلاح شود. فرهنگی ادامه داد: قرار شد کارگروه حقوقی تشکیل شود و با توجه به مواد ۲۹ تا ۳۴ آیین‌نامه، رویه قابل قبول را مطرح کند، از این رو تصمیم هیات‌رئیسه بر این شد که غیر از روشی که به کارگروه واگذار شد، می‌توان دو رای‌گیری در صحن علنی داشت که نخست نظر کمیسیون مبنی بر تایید اعتبارنامه به رای گذاشته شود که اگر رای نیاورد، به معنای رد است و باید مجددا اصل اعتبارنامه به رأی نمایندگان گذاشته شده و نتیجه نهایی براساس آن باشد.  همچنین دیروز کمیسیون تحقیق مجلس درخصوص اظهارنظر برخی از نمایندگان معترض به اعتبارنامه تاجگردون مبنی بر اینکه کمیسیون تحقیق مدارک ارائه شده از سوی معترضان را بررسی ننموده است، بیانیه‌ای صادر کرد. کمیسیون تحقیق در این بیانیه تاکید کرد که در بررسی اعتبارنامه تاجگردون، همه مراحل تحقیق را با انصاف و رعایت بی‌طرفی انجام دادیم. همچنین در این بیانیه آمده است: در ارتباط با دو موردی که در شورای نگهبان مطرح نشده بود، مورد اول به بحث مدرک دکتری و دومی معرفی فردی برای خرید و ساخت سینمای دوگنبدان بازمی‌گشت.در مورد مدرک دکتری، بررسی‌های کمیته به اینجا رسید که مدرک ایشان که از کشور بلژیک گرفته، فاقد ارزشیابی است و خود ایشان نیز آن را قبول دارند ولی آقای تاجگردون با مدرک فوق‌لیسانس در انتخابات ثبت‌نام کرده و در تبلیغات انتخاباتی شخصا از عنوان دکتری استفاده نکرده‌اند هرچند طرفدارانشان از آن استفاده کرده‌اند. در مورد سینمای دوگنبدان نیز بررسی‌ها حاکی از این است که ایشان سرمایه گذاری را برای خرید و ساخت سینمای قدیمی دوگنبدان معرفی کرده اما رانتی در واگذاری نبوده و نسبت فامیلی هم با نامبرده ندارد.

ممانعت کرونایی از حضور دو وزیر در مجلس

خبر دیگر از پارلمان آنکه مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از ممانعت ستاد ملی مبارزه با کرونا برای حضور وزرای نفت و نیرو در جلسه دیروز کمیسیون انرژی خبر داد. شریعتی به ایسنا گفت: بر اساس برنامه از پیش تعیین شده قرار بر این بود که در جلسه صبح و بعدازظهر دیروز کمیسیون انرژی، وزرای نفت و نیرو حضور یابند اما به گفته وزارتخانه‌ها به دلیل ممانعت ستاد ملی مبارزه با کرونا، حضور وزرای نفت و نیرو در جلسات امروز کمیسیون انرژی لغو شد.

انتخاب هیات رئیسه فراکسیون زنان

در خبری دیگر از مجلس، اعضای هیات رئیسه فراکسیون زنان و خانواده انتخاب شدند. بر این اساس، فاطمه قاسم پور به عنوان رئیس، فاطمه رحمانی به عنوان نایب رئیس و سارا فلاحی به عنوان سخنگوی این فراکسیون انتخاب شدند.