او ادامه داد: سوء‌مدیریت منجر به اتلاف گسترده منابع مالی کشور و ضربه به اعتبار بین‌المللی در اداره تیم ملی فوتبال، قرارداد سه میلیون یورویی ویلموتس، سوء‌مدیریت و اتلاف منابع مالی در اداره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ازجمله محورهای این طرح استیضاح است.

انتخاب اعضای کمیسیون بودجه برای تلفیق

همچنین دیروز محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه‌وبودجه از تعیین اعضای این کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ خبر داد و گفت: براساس رای اعضای کمیسیون، غلامرضا تاجگردون، هادی قوامی، محمد خدابخشی، علی قربانی، حسن سلیمانی، علی کاظمی، محسن بیگلری، شهباز حسن‌پور و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ هستند.

پاسخ وزیر اقتصاد به دو سوال مجلس

در خبری دیگر از مجلس، دیروز وزیر اقتصاد به بهارستان رفت و به دو سوال نمایندگان پاسخ داد. فرهاد دژپسند در جلسه علنی مجلس در پاسخ به سوالی درباره علت واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی بدون رعایت تشریفات و مقررات قانونی گفت که این وزارتخانه در موضوع واگذاری‌ها کاملا بر مبنای قانونی و روش‌های قانونی عمل می‌کند. به گزارش «ایسنا» او افزود: قانون در زمینه قیمت‌گذاری همه جوانب را مورد توجه قرار داده به گونه‌ای که در روش‌های واگذاری و قیمت‌گذاری اگرچه تسهیل امر خصوصی‌سازی و واگذاری و کوچک شدن دولت مطرح است اما نباید منتهی به اجحاف و چوب حراج زدن به اموال دولت شود. دژپسند با بیان اینکه در تعیین قیمت و همچنین تصمیم‌گیری بر اساس کار کارشناسی عمل می‌شود، اضافه کرد: نباید به گونه‌ای باشد که خریدار رفتار ما را پیش‌بینی کند و ما را مجبور به تن دادن به قیمت کند. ما در چند ماه گذشته ۶ پالایشگاه را عرضه کردیم و در واگذاری‌ها کاملا بر مبنای قانون و روش‌های قانونی عمل می‌کنیم.

شکور پورحسین نماینده سوال‌کننده از توضیحات وزیر اقتصاد درباره‌ خصوصی‌سازی قانع شد.

همچنین دژپسند در پاسخ به سوالات بیت‌الله عبداللهی و رضا علیزاده در رابطه با علت کوتاهی بانک‌های مسکن و کشاورزی در امهال وام زلزله زدگان سال ۱۳۹۱ منطقه ارسباران بیان کرد: در این شرایط یکی از راه‌های تامین منابع سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی است. آمارها نشان می‌دهد که در ۷ ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است. وزیر اقتصاد در ادامه با تاکید بر اینکه وزارت اقتصادی در چارچوب قانون تمام تلاش خود را برای امهال وام‌های منطقه ارسباران انجام می‌دهد بیان کرد: امهال تسهیلات برای بعد از وقوع زلزله نیازمند قانون است و تا جایی که بتوانیم در این زمینه تلاش خواهیم کرد. نماینده مردم اهر و هریس پس از استماع توضیحات وزیر اقتصاد از توضیحات دژپسند قانع شد.

اعلام وصول طرح تشکیل استان تهران جنوبی

در خبری دیگر از جلسه دیروز پارلمان، هیات رئیسه مجلس طرح تشکیل استان تهران جنوبی را اعلام وصول کرد. بر مبنای ماده واحده این طرح استان تهران جنوبی متشکل از شهرستان‌های رباط کریم، بهارستان، ساوه، زندیه، تفرش و اسلامشهر به مرکزیت شهر پرند تاسیس می‌شود.