درهمین ارتباط قرار است کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درنشستی مشترک با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور مسوولان وزارت کشور، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به بررسی ناآرامی‌های بعد از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور بپردازد. از سوی دیگر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز این هفته از مسوولان مرتبط (رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای نفت، صمت، اطلاعات و کشور) برای ارائه توضیح درباره نحوه تصمیم‌گیری درخصوص اصلاح قیمت بنزین، دعوت به عمل آورده است. درهمین ارتباط محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با «ایسنا» گفت که این کمیسیون ضمن دعوت از مسوولان مرتبط برای ارائه توضیح درباره نحوه تصمیم‌گیری درخصوص اصلاح قیمت بنزین، بر انجام اقدامات جبرانی نظارت خواهد کرد.

همچنین مسوولان امنیتی سپاه و وزارت اطلاعات با حضور در نشست غیرعلنی امروز مجلس، از مسائل امنیتی روزهای اخیر در کشور به نمایندگان گزارش می‌دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، در این جلسه بناست تا مقامات امنیتی سپاه و وزارت اطلاعات گزارشی را از مسائل امنیتی روزهای اخیر و اقدامات صورت گرفته برای مهار آنها به نمایندگان ارائه کنند. همچنین بناست تا در این نشست مقاماتی از سازمان بازرسی کل کشور، سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارش‌ها و توضیحات خود را درباره جزئیات افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین و روند هزینه‌کرد درآمدهای حاصل از این اقدام به نمایندگان ارائه کنند. فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نیز در نشست امروز خود موضوع طرح افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین را مورد بحث و بررسی قرار می‌‌دهد.

تکذیب مخالفت رئیسی با بنزین ۱۲۰۰ تومانی

درهمین حال روز گذشته دفتر دادستانی کل کشور به خبر «مخالفت رئیسی با پیشنهاد بنزین ۱۲۰۰ تومانی روحانی» واکنش نشان داد و آن را خبری کذب دانست. به گزارش میزان، مرکز رسانه قوه‌قضائیه اعلام کرد: همزمان با انتشار مطلبی در یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از یک منبع آگاه که در آن ادعا شده بود طی جلسه سران قوا رئیس‌جمهور نظرش بر نرخ هزار و ۲۰۰ تومانی بنزین بود و رئیس قوه قضائیه با آن مخالفت کرده است، دفتر دادستانی کل کشور (حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری یکی از اعضای شورای هماهنگی سران قوا است) طی اطلاعیه‌ای ضمن کذب محض خواندن اساس ادعای مطرح شده اعلام کرد: اگر این منبع آگاه به‌صورت جلسه مورخ ۱۷/ ۰۷/ ۱۳۹۸ که از طرف دفتر رئیس‌جمهور تنظیم شده است دسترسی داشت چنین خبر کذبی را منتشر نمی‌کرد.