ما از لحاظ دولت، تمام تلاشمان این است که وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های مدیریتی و آموزشی همه بتوانند آماده کار شوند و محیط‌های درس و مدرسه آماده باشند. همچنین ساخت مدارس و تجهیز و آماده‌سازی آنها و استخدام معلمان از دیگر وظایفی است که بر عهده دولت قرار دارد. رئیس‌جمهور تاکید کرد: تهیه بودجه آموزش و پرورش و پرداخت به موقع آن از دیگر وظایف دولت در زمینه آموزش و پرورش به شمار می‌رود. یاری کردن معلمان عزیز و بزرگوار تا حد امکان از دیگر مسوولیت‌های ما محسوب می‌شود.

او با اشاره به وضعیت حقوق معلمان گفت: از آغاز دولت یازدهم بودجه آموزش و پرورش از ۱۵ هزار میلیارد تومان به ۴۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت؛ یعنی بودجه سه برابر شد. همچنین حقوق معلمان نیز که به‌طور متوسط در سال ۹۲ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود، امروز به‌طور متوسط به ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. یعنی در طول ۶ سال گذشته حقوق معلمان تقریبا ۴ برابر افزایش یافته است و دولت در حد توان و امکانات تلاش کرده تا مدرسه بهتر و حقوق بیشتر برای معلمان و تلاش بیشتری برای تدوین کتب درسی و همچنین محیط مناسبی برای آموزش و پرورش دانش‌آموزان آماده کند.رئیس‌جمهور در ادامه به نقش معلمان در تعلیم و تربیت نسل‌های مختلف جامعه اشاره و اظهار کرد: بار اصلی و سنگین‌ترین بار کشور بر دوش معلمان است، آینده کشور را می‌سازند و مدارس را آماده می‌کنند. روحانی ادامه داد: زحمات معلمان غیر‌قابل جبران است.

پرسش مهر

به گزارش «ایسنا» رئیس‌جمهور در ادامه صحبت‌های خود به طرح پرسش مهر امسال پرداخت و گفت: پرسش مهر امسال از دانش‌آموزان این است که آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر و دلخواه و شاد و پرنشاط برای دانش‌آموزان است؟ اگر این گونه است و محیط مدارس پرنشاط است، برای ما بنویسید که چه کار باید بکنیم تا این محیط، محیطی شاداب‌تر و دلپذیرتر و امن‌تر برای شما دانش‌آموزان باشد.روحانی در تکمیل پرسش خود از دانش‌آموزان سراسر کشور سوال کرد: دولت، معلمان و خانواده‌ها برای دلپذیرتر و شادتر شدن محیط مدارس چه کاری باید انجام دهند؟ پرسشی که رئیس‌جمهور امسال مطرح کرد، بیستمین پرسش مهر و هفتمین پرسشی است که روحانی طرح می‌کند.