آغاز به کار فرمانده جدید کل سپاه

سردار سلامی فرمانده کل سپاه در این مراسم با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب باید حاکمیت اسلام را به تمدن تبدیل کنیم و سپاه باید ظرفیت نقش آفرینی در گام دوم انقلاب را در خود ایجاد کند، گفت: باید قلمرو اقتدارمان را از منطقه به جهان گسترش دهیم تا نقطه امنی برای دشمن در سراسر جهان وجود نداشته باشد. سلامی در ادامه با بیان اینکه ما امروز یک فرمانده ماندگار و بزرگ را بدرقه می‌کنیم و سردار محمدعلی جعفری محصول چهل سال جهاد است که پرچم را یک لحظه از دست خود بر زمین نگذاشته است، گفت: دوران سردار جعفری دوران طلایی و باشکوه سپاه است. او با بیان اینکه سپاه ریشه در عاشورا دارد، گفت: پاسداران ما همان روح و احساس را با خود به همراه آورده‌اند. حقیقت سپاه گوهر معنوی آن است که باید بتوانیم آن را در جان این نهاد زنده نگه داریم.

همچنین در ادامه این جلسه، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی-اجتماعی حضرت بقیه‌الله (عج) گفت: محور اصلی ما برای حفظ انقلاب، مردم هستند و آنها نقش تعیین کننده‌ای در مهار بحران‌ها داشته‌اند. سپاه باید برای حفظ انقلاب شرایط نقش آفرینی مردم به‌ویژه در جنگ نرم را فراهم کند. به گزارش «ایسنا» جعفری تاکید کرد: در سپاه فرماندهی دستوری جواب نمی‌دهد و باید فرماندهی به سبک اقناعی باشد. امروز سپاه تمام دستاوردهایش را مدیون تمامی مدیران و فرماندهان خود است.

از سوی دیگر سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح نیز در سخنانی با بیان اینکه دوران فرماندهی سرلشکر جعفری دوران درخشانی برای سپاه بود تاکید کرد: دوران فرماندهی سردار سلامی با دوران حساسی در تاریخ انقلاب همزمان شده و در این دوره شاهد عصبانیت آمریکا و دور جدیدی از توطئه‌ها و تحریم‌های دشمن هستیم که سپاه می‌تواند نقش اساسی در خنثی کردن آنها داشته باشد و دوران سردار سلامی قطعا دوره شکست دشمن خواهد بود.

سپاه و انقلاب در برهه خطیر قرار دارند

همچنین سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه نیز در سخنان خود در این جلسه، با اشاره به اینکه سپاه نعمت بزرگی است و مرکز رویش ارزش‌ها است گفت: سردار سلامی به پاکی و سعه صدر در سپاه شهرت دارد. پاکی را به خوبی در او می‌بینیم و من او را در پاکی با شهید باکری تشبیه می‌کنم. سلیمانی با بیان اینکه به‌عنوان یک سپاهی می‌گویم که سپاه و انقلاب در برهه خطیری قرار دارند، گفت: امروز به دلیل بغض و کینه دشمنان نسبت به انقلاب و سپاه به برادری و همدلی بیشتری نیاز داریم.