علی لاریجانی در جلسه علنی روز گذشته مجلس و در جریان بررسی جزئیات بودجه ۹۸ در پاسخ به تذکر محبی‌نیا در مورد ارسال پیامک تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس گفت: البته یک فردی حرف نادرستی زده است، افرادی که اخلاق کثیف سیاسی دارند، به‌ هر حال وجهی ندارد که این موضوعات را محل اعتنا قرار دهیم.جهانبخش محبی‌نیا، نماینده مردم میاندوآب در توضیح تذکرش گفت‌: پیامکی برای همه نمایندگان ارسال شده است که به همین دلیل متن آن را می‌خوانم. وی متن این پیامک را این گونه خواند که چه اردوگاه اشرف منافقان در عراق و چه مجلس شورای منافقین در تهران، هیچ فرقی با هم ندارند، فقط به فکر خودتان و آشوب و فتنه‌اید.محبی‌نیا بعد از خواندن این پیامک گفت: کسی که این پیامک را ارسال کرده است با تی‌ان‌تی می‌آید و عملیات کور و منافقانه‌ای را انجام می‌دهد. به وزارت اطلاعات دستور دهید این شماره را پیگیری و برخورد کند؛ چون عدم‌کنترل این افراد باعث ایجاد مشکلات زیادی می‌شود. وی شماره تلفن را در پشت تریبون مجلس شورای اسلامی قرائت کرد و گفت‌: شماره‌ای که پیامک زده است ۴۹.....۰۹۲۲ است. با توجه به اینکه شماره و منشأ پیامک مشخص است، به وزارت اطلاعات دستور دهید این فرد را پیدا کند و با او برخورد جدی کند. محبی‌نیا در پایان، صحبت‌های خود را با این جمله تمام کرد که «مرگ بر افرادی که پشت این تفکر و بیانات و تهدید هستند. این باعث پرورش نیروهایی می‌شود که به جز بی‌ادبی و بی‌احترامی به قانون چیزی ندارند.»

هیچ مدیر بازنشسته‌ای در مجلس نیست

ازسوی دیگر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس، در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در تذکری شفاهی اظهار کرد: قانون بازنشستگی در خود مجلس شورای اسلامی اجرایی نشده است و برخی مدیران بازنشسته هنوز در مجلس هستند. علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به وی گفت: ما هیچ مدیر بازنشسته‌ای در مجلس شورای اسلامی نداریم و همه مدیران بازنشسته کنار گذاشته شده‌اند. اگر مدیر بازنشسته‌ای حضور دارد شما یک نمونه بیاورید و سپس پشت تریبون صحبت کنید.

نامه ۱۵۷ نماینده به رئیس‌جمهور

در خبری دیگر از مجلس، ۱۵۷ نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار کنترل قیمت کالاهای اساسی شدند.

استقرار سپاه در مرزها برای مبارزه با قاچاق دام

همچنین کمال دهقانی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «ایسنا» در توضیح دومین جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی با حضور وزیر کشور، با بیان اینکه طبق گفته وزیر کشور قاچاق دام قابل کنترل است، گفت: قرار است ظرف دو هفته آینده نیروهای سپاه در مرزهای زمینی و دریایی برای مقابله با قاچاق کالا به کمک نیروهای مرزی بروند که با این اتفاق شاهد توفیقات بیشتری برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهیم بود. دهقانی درباره موضوع حادثه تروریستی زاهدان نیز گفت: وزارت کشور در مرحله بررسی موضوع است که قرار شد گزارش کاملی از چگونگی وقوع حادثه تروریستی را بعد از تکمیل به مجلس ارائه کند. در خبری دیگر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح نشست دیروز کمیسیون امنیت ملی با وزیر‌کشور از پیشنهاد وزیر کشور برای ادغام طرح استانی شدن انتخابات در لایحه جامع نظام انتخاباتی خبر داد.

آخرین وضعیت طرح استیضاح رئیس‌جمهور

در همین حال مجتبی ذوالنوری، نماینده قم در مجلس در گفت‌وگو با الف با تشریح آخرین وضعیت طرح عدم کفایت سیاسی و استیضاح رئیس‌جمهور گفت: این طرح متوقف نشده و جمع‌آوری امضا برای حدنصاب رسیدن طرح ادامه دارد.این در حالی است که اعتمادآنلاین خبر داده است که استیضاح حسن روحانی منتفی شده است و تمام امضاکنندگان به‌دنبال پس گرفتن امضاهای خود هستند.