به گزارش «ایسنا» وی با اشاره به اینکه در برابر توطئه‌ها و حمایت‌هایی که دولت‌های مرتجع منطقه با دستور آمریکا و صهیونیست‌ها دارند، به‌طور قطع اقدامات جبرانی انجام خواهیم داد، اظهار کرد: از آنجا که دولت پاکستان از محل این عناصر خطرناک برای اسلام آگاه است و باید نسبت به جنایاتی که انجام داده‌اند پاسخگو باشد، انتظار است با جدیت به مسوولیت‌های خود در قبال تامین امنیت مرزهای مشترک پرداخته و اجازه ندهد تروریست‌ها مناطق مرزی این کشور با ایران را، جولانگاه خود برای ارتکاب اقدامات ضد امنیتی علیه ملت ایران قرار دهند.همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آن صبری که در گذشته نظام در برابر توطئه‌ها و دولت‌های مرتجع منطقه به‌خصوص عربستان و امارات که دست به این اقدامات (حمله به نیروهای سپاه در زاهدان) می‌زنند، متفاوت خواهد بود. او همچنین گفت: دولت پاکستان باید نحوه برخوردش با این گروه را تغییر دهد.فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امارات و عربستان بدانند که ایران از حمایت‌های مخفی آنها از گروه‌های تروریستی آگاه است و صبر جمهوری اسلامی ایران به سرآمده است.

به گزارش «ایسنا» جعفری تصریح کرد: آنچه مسوولان و مقامات مختلف اشاره کرده‌اند از جمله رئیس‌جمهوری و رئیس شورای امنیت ملی این است که جمهوری اسلامی دیگر ملاحظات قبلی را انجام نمی‌دهد و برای انتقام خون این عزیزان مستقیم وارد عمل می‌شود.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری نیز روز پنج‌شنبه در آستانه سفرش به سوچی، بدون اشاره به نام کشور پاکستان، برخی همسایگان را به انجام رسالت و وظایف قانونی خود در چارچوب حسن همجواری فرا خواند و از آنها خواست با عمل به وظیفه و رسالت خود، اجازه ندهند تروریست‌ها با سوء‌استفاده از خاک این کشورها، علیه همسایگان دست به اقدامات تروریستی بزنند.رئیس‌جمهور در عین حال تصریح کرد: اگر این روند بخواهد ادامه یابد و آنها نتوانند جلوی تروریست‌ها را بگیرند، از لحاظ قانونی و مقررات بین‌المللی روشن است که ما حقوقی داریم و در زمان لازم حقوق خودمان را استیفا می‌کنیم.عوامل گروهک تروریستی جیش العدل چهارشنبه شب یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران از لشکر امام حسین (ع) استان اصفهان را منفجر کردند. در این حادثه تروریستی که به‌وسیله یک دستگاه وانت مملو از مواد منفجره در جاده خاش- زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد ۲۷ نفر از نیروهای جان برکف سپاه شهید و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند.

آموزش تروریست‌ها در پاکستان

به گزارش «ایلنا» سردار سرلشکر پاسدار سید‌یحیی رحیم صفوی که به نمایندگی از مقام معظم رهبری در مراسم تشییع شهدای مظلوم حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان شرکت کرده بود، گفت: در گذشته نیز شاهد بودیم که مرزهای مشترک پاکستان با ایران دچار تهدید و خلأ امنیتی بوده و از این ناحیه تروریست‌ها به‌عنوان مأمن استفاده می‌کنند و دولت پاکستان باید پاسخگوی این موضوع باشد. وی گفت: نیروهای مسلح ایران سرکوب عاملان حملات تروریستی را حق خود می‌دانند. همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، دستیار و مشاور فرمانده کل قوا گفت: عوامل تروریستی حادثه زاهدان در کشور همسایه آموزش عملیات انتحاری دیده بودند.

مراسم تشییع پیکرهای شهدا

همچنین مراسم تشییع پیکرهای شهدای جنایت تروریستی سیستان و بلوچستان روز گذشته در میدان بزرگمهر اصفهان برگزار شد. به گزارش «ایلنا» حجت‌الاسلام رحیمیان به نمایندگی از رهبر انقلاب، حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از رئیس‌جمهور و حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور به‌عنوان نماینده رئیس قوه‌قضائیه در این مراسم حضور داشتند.

بیانیه نمایندگان در محکومیت حادثه تروریستی

مراسم یادواره این شهدا نیز روز گذشته در محل حسینیه سپاه واقع در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در خبری دیگر ۲۲۱ نفر از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی زاهدان را محکوم کردندو خواستار برخورد قاطع نهادهای نظامی، امنیتی و قوه‌قضائیه با عوامل جنایت تروریستی زاهدان شدند.