روحانی روزگذشته پس از پایان جلسه هیات دولت در سخنانی با تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: مردم بزرگ ایران صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند و روز ۲۲ بهمن روز ایران و همه ایرانیان است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی تصریح کرد: ملت ایران به‌رغم همه دشمنی‌ها با حضور، مشارکت و فریادهای خود در کنار انقلاب و ایران عزیز به دنیا نشان خواهند داد که نسبت به آینده کشور خود کاملا امیدوار هستند و هیچ‌گونه یأس و ناامیدی ندارند و از مشکلاتی که دشمنان طرح‌ریزی کردند، با ایثار، ایستادگی و وحدت به خوبی عبور خواهند کرد و سال‌های بهتری را نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت. رئیس‌جمهور تصریح کرد: حضور گسترده در ۲۲ بهمن تضمین‌کننده امنیت، استقلال و آزادی‌مان است و باید با حضور پرشکوه، دشمن را از ادامه توطئه‌های خود مایوس کنیم.

روحانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دولت جدید آمریکا معمولا با لحن ناصحیح و نادرست نسبت به ملت ایران سخن می‌گوید، اظهار کرد: کسی نمی‌تواند اتهامات واهی علیه کشورمان مطرح کند. آمریکا همواره برای منطقه و جهان مشکل‌آفرین و در مقابل، ایران اسلامی راه‌حل بوده است و ما برای امنیت و ثبات در منطقه و در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان تلاش خواهیم کرد و قدرت و نیروی تاثیرگذار در مقابل تروریسم هستیم و در مقابل اقداماتی که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند، ایجاد مزاحمت برای ملت‌های منطقه و ملت ایران و شرکت‌های مختلف است.

دعوت مراجع از مردم

درکنار رئیس‌جمهور، روز گذشته برخی ازمراجع نیز از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کردند. در همین راستا آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی از مراجع عظام تقلید با تاکید بر اینکه انقلاب، کشور را از استعمار بدخیم خارجی تطهیر کرد، از همه آحاد ملت خواست که در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند. آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی نیز با اشاره به اینکه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، وظیفه‌ای الهی، اجتماعی و وجدانی است، گفت: همه برای ناکام گذاشتن دشمن در این راهپیمایی، حضوری گسترده و باشکوه داشته باشند. وی اتحاد را اصل اساسی پیروزی انقلاب دانست و گفت: حضور ۹۸ درصدی مردم در همه‌پرسی جمهوری اسلامی، نشانه وحدت و انسجام قوی در ابتدای انقلاب بود و اگر امروز نیز ۹۸ درصد مردم در برابر آمریکا متحد شوند، پیروزی در برابر توطئه‌های جدید این کشور نیز قطعی است. به گزارش جماران، وی با بیان اینکه حضور در راهپیمایی به معنای نادیده گرفتن مشکلات معیشتی و گرانی نیست، تصریح کرد: باید حساب‌ها را از هم جدا کرد؛ اما مشکلات اقتصادی نباید مانع پایبندی به اصولی شود که از ابتدای انقلاب به آن عقیده داشتیم. به گزارش خبرآنلاین، این مرجع تقلید، پیروزی‌های جمهوری اسلامی در توفان‌ها و جنگ تحمیلی را شبیه معجزه دانست و گفت: پیروزی انقلاب و حوادث پس از آن و موفقیت‌های ملت ایران در برابر همه فشارهای خارجی نشان می‌دهد که نظام دارای پشتوانه‌ای الهی است. مجلس خبرگان رهبری هم در بیانیه‌ای از اقشار مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.

رئیس‌جمهور، سخنران مراسم ۲۲ بهمن تهران

از سوی دیگر رئیس ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه باشکوه‌ترین جشن مردمی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن برگزار می‌شود، گفت: مراسم روز ۲۲ بهمن در بیش از هزار شهر و بیش از ۱۰هزار روستا برگزار می‌شود و سخنران مراسم در تهران رئیس‌جمهور خواهد بود. به گزارش «ایسنا» نصرت‌الله لطفی دریک نشست خبری گفت: ۲۰۰مهمان خارجی از شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، ورزشی و دانشگاهی در این مراسم حضور دارند. ۶۵۰۰ خبرنگار، عکاس و فیلمبردار داخلی و خارجی مراسم ۲۲ بهمن را پوشش می‌دهند که از این تعداد بیش از ۳۰۰ نفر خبرنگار خارجی هستند.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: مراسم از ساعت ۹ صبح روز ۲۲ بهمن آغاز می‌شود و مردم تهران از ۱۲ مسیر خود را به میدان آزادی می‌رسانند. او همچنین گفت: بیش از ۱۶۰۰ غرفه فرهنگی در تهران و ۲۰ هزار غرفه مردمی در شهرستان‌ها ساماندهی شده است.