وی افزود: ما در این جلسات سعی کردیم با شورای نگهبان تعاملی برای سوال‌های صورت‌گرفته داشته باشیم، اما در نهایت آنها دو، سه مورد را پذیرفتند و بقیه را رد کردند و حالا اگر به‌روی آن اصرار شود این لایحه به مجمع خواهد رفت. معاون حقوقی رئیس‌جمهور تاکید کرد: فعلا در جلسه آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع پالرمو در دستور کار خواهد بود و فکر می‌کنم CFT پس از پالرمو در دستور کار مجمع قرار بگیرد.

رفع ۳ مورد از ایرادات شورای نگهبان 

در همین حال عباسعلی کدخدایی درباره آخرین وضعیت لایحه CFT و برگزاری جلسات با وزیر امور خارجه و معاون حقوقی رئیس‌جمهور به خبرآنلاین گفت: جلسات با آقای ظریف و خانم دکتر جنیدی برای بررسی CFT مربوط به مرحله اولی بود که شورای نگهبان ایراداتی را به مصوبه مجلس وارد کرد، در آن مقطع کمیسیون امنیت ملی مجلس جلساتی را با حضور دکتر ظریف و خانم دکتر جنیدی برگزار کرد. وی با بیان اینکه هفته گذشته بنا به دعوت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه این کمیسیون حضور یافتم، ادامه داد: در این جلسه صحبت‌هایی درباره ایرادات رفع شده و ایرادات باقی مانده مطرح شد که در نهایت اعضای کمیسیون بر نظر خود اصرار کردند.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ۳ مورد از ایرادات شورای نگهبان به مصوبه CFT رفع شده است، ادامه داد: از ۲۲ مورد ایراد شورای نگهبان ۳ مورد رفع و بقیه ایرادات بر قوت خود باقی است.