چند روز پیش نویسنده کتاب «حسن روحانی در یک نگاه» در مصاحبه با یک سایت اصولگرا اتهاماتی را به رئیس‌جمهور وارد کرده و مدعی ردصلاحیت رئیس‌جمهور در سال ۹۶ شد. او به نقل از جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مدعی رد صلاحیت روحانی در انتخابات سال ۹۶ به‌دلیل پرونده سنگین و در پی آن تهدید شورای نگهبان ازسوی رئیس‌جمهوری مبنی‌بر عدم برگزاری انتخابات شد.

در پی انتشار این خبر یک منبع آگاه در دفتر رئیس‌جمهوری ضمن تکذیب این ادعا گفت: این ادعا از اساس کذب بوده و در همان زمان نیز توسط سخنگوی شورای محترم نگهبان تکذیب شده است، با این همه به‌دلیل اینکه این خبر کذب حاوی افترا به ریاست‌جمهوری است، معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری این موضوع را تا انتها مورد پیگرد حقوقی قرار خواهد داد.  وی در گفت‌وگو با «ایرنا» در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان نیز در این خصوص موضعی می‌گیرد یا خیر، گفت: با توجه به اینکه این افترائات متوجه شورای نگهبان نیز می‌شود، مناسب است که شورای محترم نگهبان نیز با قاطعیت نسبت به این روش‌های غیراخلاقی و آسیب‌زننده به وحدت و یکپارچگی و اعتماد ملی موضع‌گیری کند.  این منبع آگاه همچنین با بیان اینکه نشر اینگونه اخبار کذب در شرایطی که کشور با انواع توطئه‌های خارجی و داخلی مواجه است چیزی جز حرکت در مسیر دشمن و آب به آسیاب آنها ریختن نیست، از قوه‌قضائیه خواست تا با این حرکات و اقدامات خزنده که در پوشش انقلابی‌گری و دلسوزی برای نظام صورت می‌گیرد با جدیت برخورد کند تا این شائبه که قوه‌قضائیه مسائل را از دریچه حزبی و جناحی ارزیابی و دنبال می‌کند، پیش نیاید.  همزمان روز یکشنبه عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به ادعاهای مطرح شده گفت: در پی بیانات مقام معظم رهبری، ما باید در پی وحدت همه مسوولان باشیم و در مقابل دشمن خارجی با ید واحد حرکت کنیم. او ضمن رد این خبر تاکید کرد: شورای نگهبان اگر مطلبی داشته باشد از طریق سخنگو و روابط عمومی اعلام می‌کند. با این حال هنوز کریمی قدوسی به این ادعا پاسخی نداده است. کتاب «حسن روحانی در یک نگاه» ظاهرا اجازه چاپ نگرفته و به‌صورت «پی‌دی‌اف» در فضای مجازی انتشار یافته است و از سوی جدی‌ترین مخالفان دولت بازنشر داده شده است. به گزارش خانه ملت دراین کتاب، ادعاهای عجیبی درباره رئیس‌جمهوری مطرح شده است.

حمایت از روحانی

این اولین بار نیست که حسن روحانی رئیس‌جمهوری با چنین هجمه‌هایی روبه‌رو می‌شود. راه‌اندازی کمپین «پشیمانم» در مورد رای به روحانی، تا نصب بنر «صداقت آمریکایی» و توهین به او در مراسم روز قدس سال گذشته تنها نمونه‌هایی از هجمه به رئیس‌جمهوری است. در این بین بحران ارزی و بالا رفتن بهای دلار موجب شد تا بسیاری از اصولگرایان حتی در سخنانشان تا پای حذف دولت هم پیشروی کنند. اما سخنان اخیر رئیس‌جمهوری در جمع مدیران ارشد دولت مبنی‌بر کنار گذاشتن اختلافات داخلی برای مقابله با زورگویی آمریکا موجب چرخش بخش بزرگی از اصولگرایان در حمایت از روحانی شد. این هجمه‌ها به اندازه‌ای ظرف ماه‌های اخیر شدت پیدا کرده که روز یکشنبه پرویز فتاح رئیس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) با اشاره به این هجمه‌ها تاکید کرد: در حال‌ حاضر نیز شرایط به‌گونه‌ای است که خیلی‌ها روحانی را تنها گذاشته‌اند و زخم زبان می‌زنند، ولی ما به‌عنوان کمیته‌ امداد در کنار دولت هستیم، چراکه دولت، مردم است و خیالتان در این خصوص راحت باشد.  به گزارش «ایرنا» او در یک نشست خبری بابیان این که ما درباره دولت‌ها قضاوت نمی‌کنیم، تصریح کرد: انصافا دولت آنچه را که در توان داشته انجام داده است و همین دیروز نامه‌ای به امضای نوبخت و ربیعی ابلاغ شد که بر اساس آن ۱۴ درصد به دریافتی مددجویان از تیرماه به بعد ‌اضافه می‌شود.

فتاح پیش از این نیز با اشاره به شعار روحانی برای رفع فقر اعلام کرده بود رئیس‌جمهوری به این شعار خود پایبند بوده و عمل کرده است. در همین حال نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس نیز در گفت‌وگو با «ایرنا» گفت: ما اجازه نمی‌دهیم که ساختار دولت بشکند و تلاش برخی نمایندگان از جمله تعدادی از اصلاح طلبان برای زیرسوال بردن اقدامات دولت را قبول نداریم. ازسوی دیگر حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا نیز در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: بخشی از اصولگرایان تندرو به‌دنبال آن هستند که دولت را با چالش‌هایی مواجه کنند که دولت ناچار به ترک مسوولیت شود. او افزود: متاسفانه مساله رقابت‌های سیاسی بعد از انتخابات همچنان در کشور ادامه دارد و امروز فکر می‌کنند رئیس‌جمهور رقیب سیاسی یک جناح خاص است که باید او را سرکوب کرد یا به مقابله با او برخاست که این یک تفکر استراتژیک نیست؛ بلکه تفکری عقب‌مانده است که برخی در سیاست از آن استفاده می‌کنند.