روسای ایرانی و ایرلندی گروه دوستی پارلمانی، روز شنبه در بیانیه مشترک که به دنبال سفر هفته گذشته گروه دوستی پارلمانی ایران به این کشور تهیه شد، تصریح کردند: «ما به فرصت‌ها و ظرفیت‌های ممتازی که برای توسعه همکاری بین ایران و ایرلند وجود دارد، اذعان داریم. لازم است این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی محقق شوند.»

روسای ایرانی و ایرلندی در این بیانیه مشترک اظهار کردند: «حجم فعلی مبادلات تجاری سالانه بین ایران و ایرلند، حدود ۱۴۰ میلیون یورو است که با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو طرف متناسب نیست. حمایت از تجارت بیشتر و همکاری اقتصادی، لازمه تقویت همکاری بین دو کشور است.»

روسای گروه دوستی پارلمانی در بیانیه مشترک خود بیان کردند: «ما دیدگاه‌های مشترکی درخصوص مسائل مهم بین‌المللی مانند امحای سلاح‌های کشتار جمعی، ترویج چندجانبه‌گرایی و مخالفت با یک‌جانبه‌گرایی و مقابله با تروریسم داریم. ایران و ایرلند اهمیت زیادی برای حل‌وفصل دیپلماتیک و صلح‌طلبانه بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قائل هستند.»

روسای گروه دوستی ایرانی و ایرلندی، برجام را یک دستاورد برجسته دیپلماتیک دانستند و همگام با مواضع محکم ایران و اتحادیه اروپا، بر اهمیت اجرای کامل آن تاکید کردند. روسای ایرانی و ایرلندی این گروه دوستی در بیانیه مشترک خود اعلام کردند: «نظر به آثار و فواید مهم دیدارهای دوره‌ای پارلمانی بین ایران و ایرلند، ما تعامل بیشتر و دیدارهای مقامات ارشد دولتی دو کشور با رویکرد توسعه همکاری در سطوح دوجانبه و بین‌المللی را تشویق می‌کنیم.»