وی تصریح کرد که تحریم آمریکا، ایران را به پای میز مذاکره نمی‌کشاند؛ بلکه اراده کشور برای مقاومت را تقویت می‌کند. وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: «بی‌تردید ما این مرحله را سپری می‌کنیم و پیشرفت خواهیم کرد. تلاش می‌کنیم تا تاثیر تحریم‌ها بر جامعه را کاهش دهیم، اما مردم عادی و اقتصاد رنج خواهند برد.»

ظریف در ادامه عنوان کرد که هرچند تحریم‌های آمریکا صادرات نفت ایران را به میزان زیادی کاهش داده اما درنهایت بازار خود را پیدا خواهد کرد. وی دراین‌باره گفت: من معتقدم که ایران همواره نفتش را می‌فروشد. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مبنی‌بر اینکه تحریم‌ها صدور اقلام انسان‌دوستانه به ایران را هدف قرار نداده را به چالش کشید و گفت: آمریکا علیه ایران تحریم‌های مالی اعمال کرده است. زمانی که شما می‌خواهید پول انتقال دهید بانک از شما نمی‌پرسد که این پول برای مواد غذایی است یا خیر. به همین خاطر تحریم‌ها همواره به انتقال مواد غذایی و دارو ضربه می‌زند. ظریف ادامه داد: «آمریکا به وعده‌هایش وفادار نیست. ما اعتقاد داریم تمام تحریم‌ها غیرقانونی و مغایر قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است. آمریکا حتی به عهدی که بسته وفادار نیست.»

وزیر امور خارجه ایران در ادامه این گفت‌وگو نسبت به روند آهسته اروپا در ایجاد سازوکار ویژه مالی موسوم به SPV ابراز ناخرسندی کرد و گفت: «آنچه مهم است این است که اروپا تعهد سیاسی داده اما متاسفانه در حوزه عمل، خیلی آرام حرکت کرده است.» ظریف همچنین درباره دیدارش با وزیر امورخارجه انگلیس گفت: «هانت به من تعهد داد که انگلیس به [حفظ] توافق هسته‌ای معتقد است، اما نیاز داریم که شاهد اقدام‌های عملی در این زمینه باشیم.» وی در ادامه این گفت‌وگو وضعیت بحران انسانی در یمن را کابوسی خواند که نمی‌تواند ادامه پیدا کند. ظریف تصریح کرد: «به شرطی که ائتلاف به رهبری عربستان امان دهد، مردم یمن آماده شرکت در میز مذاکره هستند.»