دیدار  فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با روحانی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی با بیان اینکه بحث ما فراتر از دولت، اصلاح‌طلبی، اصولگرایی و مباحث مشابه است، تصریح کرد: امروز در مقطع بسیار حساسی قرار داریم؛ دولت یازدهم و دوازدهم در کنار دستاوردهای بزرگی که داشته، ضعف‌ها و نقص‌هایی هم دارد و حتما به کمک و همراهی همگانی نخبگان کشور نیاز دارد. فلسفه برگزاری نشست امروز همین است که دست به دست هم دهیم و از نظرات شما دوستان برای تحقق هدف بلند و بزرگ اعتلای ایران که هدف همه ماست، بهره بگیریم.

روحانی با بیان اینکه امروز در میانه یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار داریم، خاطرنشان کرد: برخی از حاضران در این نشست انتقاداتی به عملکرد دولت داشتند و افراد دلسوز دیگری نیز بیرون از این جلسه همه روزه انتقاداتی را مطرح می‌کنند. وی درادامه گفت باز هم تکرار می‌کنم که دولت خود را مبرا از ضعف و نقص نمی‌داند؛ اما دستاوردهای بزرگی هم در عرصه‌های مختلف داشتیم که باید این دستاوردها برای مردم تشریح و تبیین شود. روحانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: توقعات از دولت باید متناسب با شرایط غیرعادی و حساسی باشد که در آن قرار داریم. وضعیت پیش روی کشور پیچیده است. اگر این دولت بر سر کار نبود، شاید حتی پیش از اعلام آمریکا، ایران از برجام خارج شده بود و امروز وضعیت بغرنجی داشتیم. امروز با تدبیر دولت از خطر بزرگ و اصلی عبور کردیم و برای مدیریت مشکلات پیش رو باید همه دست به دست هم دهیم.  رئیس‌جمهور افزود: علت ورودم به انتخابات سال ۹۲ این بود که باور داشتم باید کشور را از آن شرایط و بن‌بست به‌وجود آمده، نجات داد؛ چراکه در آن مقطع ایران را به بهانه‌های واهی نه تنها با آمریکا، بلکه با اروپا و دیگر کشورها و شورای امنیت درگیر کرده بودند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر پیگیری و تلاش دولت نبود، برجام حتی قبل از خروج آمریکا از این توافق از دست می‌رفت. نکته مهم دیگر موضع کشور پس از خروج آمریکا از برجام بود که اگر با تدبیر عمل نمی‌شد، امروز وضعیت مناسبی نداشتیم و کشورهایی که اکنون مقابل آمریکا ایستاده و با ما همراهی می‌کنند، در مقابل ما قرار داشتند. موضع مدبرانه نظام پس از اعلام خروج آمریکا از برجام، کشور را از یک خطر بزرگ نجات داد. در این نشست تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب حاضر در جلسه نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند. همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این نشست ۲۳ تن از چهر‌ه‌های اصلاح‌طلب از جمله محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید، عبدالواحد موسوی لاری نایب‌رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری و محسن ‌هاشمی عضو حزب کارگزاران، حضور داشتند. براساس این گزارش در این جلسه که مدیریت آن با محمدرضا عارف بود، ۱۸ نفر از مدعوین به بیان نظرات خود درباره مسائل جاری کشور پرداختند. همچنین محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و مجید تخت‌روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در این نشست حضور داشتند.