وارد مرحله جدیدی از توطئه بیگانگان شده‌ایم عكس: president.ir

رئیس‌جمهوری که به منظور افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح جدید پتروشیمی، روز گذشته به عسلویه سفر کرد، ‌همچنین تصریح کرد: دشمنان مشکلاتی بر مردم تحمیل می‌کنند، اما محال است بر ایران و ایرانیان مسلط شوند و اینکه ما را به قبل از ۵۷ برگردانند، آرزویی است که محقق نمی‌شود.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی اظهار کرد: امروز روز جنگ اقتصادی و روانی در برابر ملت ایران است و در صف مقدم این جنگ، بخش‌هایی هستند که بار اقتصاد را بر دوش دارند که از مهم‌ترین آنها صنعت نفت و گاز و پتروشیمی است.

وقتی دشمن می‌خواهد ما را تحریم کند دست روی نفت و صادرات نفت و پتروشیمی می‌گذارد و این نشان می‌دهد که در این مبارزه شما تلاشگران عرصه صنعت نفت، در خط مقدم این مبارزه هستید. روحانی درجریان این سفر با حضور در پتروشیمی پردیس در عسلویه، فاز سوم آمونیاک و اوره با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۷۵۵ هزار تن آمونیاک و اوره این مجموعه را افتتاح کرد. همچنین روز گذشته فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند با ظرفیت تولید سالانه ۶۵۰ مگاوات برق با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید. طرح تولید متانول پتروشیمی مرجان نیز از دیگر طرح‌هایی بود که دیروز با ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در سال با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

امروز مردم با مشکلات جدیدی مواجه هستند

در همین ارتباط رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری از این چند طرح بزرگ پتروشیمی با بیان اینکه تلاشگران صنعت نفت، امروز گام بلندی در مسیر عزت ایران، تولید و اشتغال برداشتند، اظهار کرد: بهره‌برداری ۳ واحد عظیم پتروشیمی در یک‌روز، ثابت می‌کند که از مشکلات عبور خواهیم کرد و دشمنان قادر به توقف ملت ایران در مسیر پیشرفت نیستند. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی از طرح‌ها و پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد در دوران تحریم شروع و امروز هم در دوره‌ای که دشمن در فکر تحریم‌های جدید و اجرای تحریم‌های جدید است، افتتاح شده و پروژه‌هایی نیز همزمان امضا شد که آغاز می‌شود. رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه «دشمن فقط زمانی موفق می‌شود که امید و حرکت ما متوقف شود»، گفت: اگر حرکت و تلاش ما ادامه پیدا کند، حتما دشمن ناموفق خواهد بود. امروز مردم با مشکلات جدیدی مواجه هستند و همه ما در زندگی این را لمس می‌کنیم، پس دشمن می‌تواند برای ما مشکل درست کند اما دشمن قادر نیست به اهدافش برسد و این برای ما مثل روز روشن است.

از مشکلات عبور می‌کنیم

روحانی با بیان اینکه دشمن می‌گوید ایران عزتمند، مستقل و تاثیرگذار در منطقه و جهان را نمی‌پسندد، تاکید کرد: دشمن می‌گوید ایرانی می‌خواهم در اختیار و مشت من که با اراده من مسیرش را انتخاب کند، سودش در اختیار من باشد و بتوانم از نو سلطه‌ام را بر ایران به دست آورم، البته رسیدن به این هدف از محالات است و امکان ندارد که بدخواهان موفق شوند ما را به قبل از سال ۵۷ برگردانند. رئیس‌جمهور اضافه کرد: اینها می‌خواهند ما را به ۴۰ سال عقب برگردانند، تسلیم شویم و بگوییم اشتباه کردیم که خواستیم مستقل شده و روی پای خود بایستیم. اشتباه کردیم شما را از کشور بیرون راندیم و اشتباه کردیم که به‌عنوان ایران می‌خواهیم در منطقه تاثیرگذار باشیم، اشتباه کردیم که گفتیم مردم‌سالاری دینی می‌خواهیم. این آرزوهای دشمن هیچ‌وقت محقق نخواهد شد. روحانی با تاکید بر اینکه از مشکلات عبور خواهیم کرد، گفت: هر پروژه‌ای هم که افتتاح شود معنایش این است که این ملت در مسیر تلاش و فعالیت خودش هیچ‌گاه نمی‌ایستد و تلاش خود را ادامه می‌دهد. وی همچنین گفت: هیچ وقت ملت ایران دست خود را به سوی کسی برای نان دراز نکرده است.

کاروان سازندگی متوقف نمی‌شود

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه کاروان تلاش و سازندگی ما متوقف نمی‌شود و این مسیر ادامه پیدا می‌کند، اظهار کرد: ۱۴ طرح بزرگ پتروشیمی از سال ۹۲ تا امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است و روند افتتاح طرح‌های مرتبط با پتروشیمی طی سال جاری و سال‌های آتی همچنان ادامه می‌یابد به گونه‌ای که حدود ۶ طرح دیگر در سال ۹۸ افتتاح خواهد شد. روحانی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را از صنایع بسیار مهم و تاثیرگذار کشور برشمرد و گفت: اینکه در بحث انرژی روی پای خود بایستیم و بتوانیم نفت و گاز خودمان را تامین کنیم خیلی مهم است. رئیس‌جمهور افزود: ما با همه توان می‌کوشیم هم نفت تولید و هم صادر کنیم. ما هم مواد پتروشیمی تولید و هم صادر می‌کنیم. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس‌جمهور تاکید کرد: به رغم وجود تحریم‌ها به تولید و صادرات نفت ادامه می‌دهیم. رئیس‌جمهور تاکید کرد: بخش‌های دولتی و بخش‌های عمومی غیر دولتی باید به محض اینکه هر واحدی را تکمیل کردند، بلافاصله به فکر فروش و واگذاری آن به مردم باشند و همان موقع که خیالتان راحت شد که همه بخش‌های آن واحد تکمیل شده در بازار فروش عرضه کنید.

لزوم انتقال فروش نفت به دریای عمان

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت فروش نفت بیرون از خلیج فارس و در دریای عمان گفت: این برای من بسیار مهم و یک موضوع استراتژیک است و باید فروش بخش بزرگی از نفت ما از خارک به جاسک منتقل شود و این کار هم امسال شروع شده است و در دولت دوازدهم ان‌شاء‌الله به پایان خواهد رسید تا به این ترتیب بتوانیم وفادار به وعده و قولی باشیم که به مردم داده‌ایم.