اعلام وصول سوال از ظریف درباره‌ برجام

در خبری دیگر از مجلس، سوال ملی حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر در مجلس از محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه درباره عدم ارائه گزارش به‌موقع برجام به مجلس و مردم اعلام‌وصول شد. همچنین سوال جهانبخش محبی‌نیا و دو تن از نمایندگان دیگر از وزیر امورخارجه درباره اعلام اقدامات دیپلماتیک درباره رفع تهدیدات بین‌المللی در منطقه و جهان، سوال جلال محمودزاده از وزیر امورخارجه درباره عدم جلوگیری از سدسازی‌های غیر‌قانونی و سوال ملی کاظم جلالی از وزیر امورخارجه درباره موضوع اعطای حق شهروندی به مقامات کشوری و فرزندان آنها در زمان مذاکرات برجام نیز اعلام وصول شد.

تفحص مجلس از وضعیت شرکت‌های خودروساز داخلی

خبر دیگر از پارلمان آنکه نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی موافقت کردند. این تحقیق و تفحص ۱۰ محور دارد که شامل مواردی همچون علل زیان‌دهی شرکت‌های خودروساز، بررسی برنامه‌های آنها برای طراحی و تولید محصولات باکیفیت، چگونگی انعقاد قرارداد با شرکت‌های رنو و پژو سیتروئن، بررسی چگونگی انتخاب و انتصاب اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت‌ها، بررسی نحوه عقد قراردادها و عوامل نارضایتی مردم از فروش و خدمات پس از فروش و موضوع توقف و ثبت‌سفارش واردات خودروهای خارجی در ماه‌های گذشته است.

نشست مشترک فراکسیون مستقلین با محسنی‌اژه‌ای

همچنین سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس از برگزاری نشست این فراکسیون با سخنگوی قوه‌قضائیه خبر داد. مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: اعضای فراکسیون مستقلین مجلس روز یکشنبه (فردا) درخصوص مباحث اقتصادی، پرونده‌های اقتصادی و مباحث مربوط به قوه‌قضائیه تشکیل جلسه می‌دهد.